GDL droht mit Mega-Streik


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  • Interesting to see the pay scales, here in Scotland a Treibzugfuhrer earns £43000 a year before tax once he has completed his probationary period. The reason is nothing to do with unions, it is privatisation. None of the companies wish the expense of training new drivers, so they try to entice drivers from other companies. So the other companies pay more to keep their drivers, one of the many flaws in privatisation. We have two unions for train-crew RMT and ASLEF, both have the right to represent all train-crew, but traditionally RMT have represented all grades and ASLEF only footplate staff. Most drivers belong to ASLEF, but very few other train-crew because they are seen to put train-drivers interests ahead of the other grades. I would say that the GDL should be very careful what they wish for if they seek to represent all train-crew grades, they may find themselves with a very big headache unable to please anybody. As to pay, sadly very few people in this world are paid what they are worth, I have had the dubious pleasure of being involved in strike action, and we always lost more than we gained. Unfortunately unpaid overtime is prevalent in too many industries, in reality it is a pay cut as essentially it is reducing your hourly rate. Just to put things into context I earned £13000 a year as a Lokfurher when I left the railway in 1997. Now I wouldn't want the job, because the conditions of employment are garbage. I have sympathy with both the TF's and the passengers, but none for those in the unions and the Bahn playing politics with peoples jobs. Unfortunately it was ever the way here as well.

  • I have sympathy with both the TF's and the passengers, but none for those in the unions and the Bahn playing politics with peoples jobs. Unfortunately it was ever the way here as well.


    Diesen Unterschied verstehe ich nicht. Wie kann man Sympathien für das Personal haben, aber nicht für die Gewerkschaften? In den Gewerkschaften ist das Personal und Verbesserungen der Arbeitsbedingungen, die du auch gerade als "garbage" kritisierst, gibt es doch nur über Gewerkschaften.


    btw: 43k Pfund entspricht rund 58k Euro. Das sind 4,8k brutto und 2,7k netto im Monat. Wenn ich dich richtig verstanden habe, werden solche Löhne erst ab der Privatisierung durch den Railways Act gezahlt, weil die vielen kleineren Bahnen im Vergleich zum Personal weniger mächtig sind. Vielleicht ist das auch im hiesigen Streit zwischen Deutscher Bahn und den beiden Gewerkschaften das Problem. Vielleicht ist die Bahn als einer der größten Konzerne viel zu groß und überschätzt seine Verhandlungsposition deswegen?

    "if it's not all red, it's not red at all"

  • I have no sympathy for any union that plays politics, That is not what they are there for, they are there to look after their Members and their conditions. In the time since I left the railways the pay has become much higher, but the conditions much worse. My former colleagues now regularly work 14 hour shifts, the legal maximum and a big problem if their last train is late. In my time 9 hours was the most, or 12 if you volunteered for overtime. When they have their days off they have to be on stand-by for a certain amount of these days, available at short notice.In my time you could volunteer to work these days as overtime, but the company could not force you to do so. I had free travel over the UK, Europe, Scandinavia and even as far afield as Canada. Now they have limited travel in Scotland, and so on, and so on. Historically unions and politics have gone hand in hand over here and the relationship between unions and management was a disgrace and far from beneficial to the union members. From here it looks like you may be going the same way there.

    Holzroller in the land of Haggis and Whisky


  • ...sofern sie stimmt, eine schöne Liste fürs Politikseminar oder für eine seriösere Diskussion. Die Liste zeigt ja deutlich auch das Problem auf, an dem der Euro leidet. Es gibt nun zwei Interpretationen, entweder in Deutschland wird zu schlecht verdient oder in Spanien, Frankreich usw. wird zu viel verdient. ......

    Vielleicht sehe ich das jetzt ja falsch?!


    In der Schweiz z.B. sind doch die Lebenshaltungskosten erheblich höher in Vergleich zu Deutschland!?
    Wenn man das berücksichtigt wie sieht dann der Vergleich Deutschland <---> Schweiz aus?

    Train Simulator, obwohl oft Ärger bringend, oftmals nicht mal mit ihm an sich, einer von dem man doch nicht lassen kann. Viele können nicht mal von Unterwegs von ihm lassen (Forum). Was nach meiner Meinung zu voreiligen Postings führt. Auch von Usern die selbst gegen solche schimpfen.

  • das siehst Du richtig, die Schweiz passt da auch nicht rein. Dagegen sind alle anderen aufgeführten Länder Euro-Mitglieder, und vermutlich kann der Euro nur überleben wenn man versucht ähnliche Lebensverhältnisse in allen Eurostaaten anzustreben, so wie das ja auch per Grundgesetz in Deutschland für die Bundesländer angestrebt werden muss, soweit etwas OT.

    PC-Daten und ein TS Einstellungen siehe Profil

  • das siehst Du richtig, die Schweiz passt da auch nicht rein.

    Und das ist genau das was ich, obwohl auch Gewerkschafter, oftmals überhaupt nicht verstehe bei solcherlei Vergleichen!!! :/


    Warum nimmt man die Schweiz überhaupt in diesen Vergleich mit rein?
    Wohl zur Stimmungsmache!?
    "Schaut mal wie gut es unseren Schweizer Kollegen geht" :huh:
    Die meisten sehen da (erst mal) nur die Summe die da steht, aber was diese Summe im Vergleich dann für eine Kaufkraft hat ....... *denk*

    Train Simulator, obwohl oft Ärger bringend, oftmals nicht mal mit ihm an sich, einer von dem man doch nicht lassen kann. Viele können nicht mal von Unterwegs von ihm lassen (Forum). Was nach meiner Meinung zu voreiligen Postings führt. Auch von Usern die selbst gegen solche schimpfen.

  • Das habe ich auch schon vor einigen Tagen gelesen.... Wir bekomme noch ganz andere Probleme in naher Zukunft. Die GDL ist nur der Anfang. Da kommen noch erheblich größere Unruhen auf uns zu. Mal schauen, was die Engländer Donnerstag wählen und wie Le Pen sich bei der nächsten Wahl schlägt.

  • So I've read a few days ago .... We get a lot of other problems in the near future.

    Off topic, but most of the British think none of the politicians are worth voting for.
    The situation with the GDL reminds me of times past here. To take on the representation of other grades is divisive and an attack on the other Union(s), I have seen where this leads, it is not good
    For some reason a lot of my post is being deleted when I send it. The election may be inconclusive and it may not be possible to form a government, then another election will be needed. Regarding the Euro, I have always thought that this was flawed from birth, but opinion seems to be that Germany would fare the best if the Euro failed.

    Holzroller in the land of Haggis and Whisky


    3 Mal editiert, zuletzt von holzroller ()

  • Schitteböhn, Herr Weselky im Interview:


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    Grüße

  • Finde das von Extra 3 sehr toll!

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    Besonders

    Zitat

    Wir von der GDL wollen was bewegen, aber es muss kein Zug sein!

    :D