Metronom hat ja auch 2 147, wenn ich mich nicht irre, sind beide Loks sogar ne 147.5, die machen aber wohl in Verbindung mit dem Twindexx Steuerwagen richtig Probleme.
[K-Trains] BR 187/BR 188
-
- angekündigt
- TrainBen
-
-
Aktuell am fahren sind nur die von der CD und von RJ.
Die von der CD Cargo fahren unter massiven Auflagen in Deutschland. Die von TX haben bis dato noch immer keine Zulassung. Von daher wird es echt schwierig, die Maschine "Realitäts nah" hinzukriegen, da bis jetzt kaum einer Erfahrungen mit den Maschinen außerhalb von Tschechien hat.
-
Metronom hat ja auch 2 147, wenn ich mich nicht irre, sind beide Loks sogar ne 147.5, die machen aber wohl in Verbindung mit dem Twindexx Steuerwagen richtig Probleme.
Naja die Lok macht weniger Probleme, der Steuerwagen ist das Problem.
-
Hi Dominick,
Regarding the control of the 188: Please use the Lever types like in the Vectron, where Power and Brake are Controlled by Position of the lever, not like in the 186, where the pressure and for E is Controller by time (how long you put the lever to "more pressure" or "less" etc. )
Both Versions are available in the original Traxx, but the first one is easier to control, especially in Train simulator. It is also used in (at least some of) the new CD Cargo 388 and the DB 187.
If you have already implemented the Version like in your 186, you don't have to change it, it is your decision anyway.
Thank you
-
There are not many MS3s driving right now, actually the only ones I know about are RJ´s 388.201-215 and CD Cargo´s 388.001-010, probably also a small part of Italian ones. There are a lot of issues with all the testing and approving stuff. But don´t worry, I´ll try to get there all working safety systems that should be there so it should be possible to drive it in almost the same way as Vectron.
My company NMBS/SNCB has also ordered a first batch of 24 traxx MS3s which will form our HLE 17 series capable of 200km/h. Photo courtesy of Alstom
See press release of Alstom (click) -
-
Weiß jemand vielleicht, ob hier noch dran gearbeitet wird? (andere Foren oder so?)
-
Hey, I'm a train driver from Czech Republic working mostly on Traxx locomotives. I'm keen on documenting everything, so I decided to upload some videos. Nothing too technical, but enough for railway enthusiasts to have a look inside from a perspective of a train driver. Although the the voiceover is in Czech, a bunch of volunteers managed to make english subtitles for people from abroad. Although subtitles for some videos are still under construction, here are some ready to watch. Thanks for your attention
Externer Inhalt www.youtube.comInhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt. -
-
Da kommt wohl nichts mehr.
-
- Letzte Aktivität: 17. Juni 2023
-
-
Nach anfänglicher Beteiligung im Forum, nahm die Teilnahme rapide ab, auch über die Webseite ist der Kontakt mehr schlecht als recht, also lieber nichts mehr erwarten.
-