[RSSLO] BR 285


Abonniere unseren Kanal auf WhatsApp (klicke hier zum abonnieren).
  • kleine frage ich habe die BR 285 bei rsslo bezahlt bekomme keinen download keine email nix

  • Mit welcher Zahlungsart hast du bezahlt? Bei einigen dauert die Transaktion etwas länger (1-2 Werktage bis zu 7 kann es auch sein) deshalb bezahl ich immer mit Sofort.


    Grüße

  • Nicht wirklich. Sind zwei komplett unterschiedliche Steuerungen. 642 und 643 sind eher Hebel-Vor, so wie in der Realität auch, die 285 läuft über erwähnte Auf-Ab-Steuerung. Naja, Auf-0-Ab eher *denk*
    Da musst du dich am Display orientieren, wie stark du bremst und beschleunigst, sieht man sehr gut, wie ich finde. Eine Steuerung wie beim 642/643 wäre nicht realistisch und Prozente lassen sich bei Auf-Ab/Auf-0-Ab nicht im HUD anzeigen *ka*

  • also Die 246 Beschleunigt bei mir auch so langsam wie die 285 und ich verstehe net ist an der 246 schon speedup vorgenommen worden? Meine Heimatstrecke Besteht aus der 246 deshalb bin ich irritiert! Mit 5 DBpza fährt sie so langsam in echt is se viel schneller

    Einmal editiert, zuletzt von TFmetronom ()

  • Das ganz normale MFD, da hat man ziemlich guten Überblick, finde ich. Halt keine Stufen mehr, wie in der 111/112/155 usw.

    Ja, das stimmt, die blaue und gelbe Markierung zeigt das, was ich an Info brauche. Anders sieht es mit der indirekten Bremse aus. Wie das funktioniert und ob da eine numerische Rückmeldung hilfreich wäre, hab ich nocht nicht rausgefunden.

  • I have checked the simulation.bin of the RSSLO BR 285 and search the web to have informations.
    http://www.mainlinediesels.net/index.php?nav=1000929&lang=en
    The engine power is 2200 kW (2990 HP) or 2400 kW (3260 HP)


    <MaxPower d:type="sFloat32" d:alt_encoding="000000000070A740" d:precision="string">2200</MaxPower>
    <MaxSpeed d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000805640" d:precision="string">90</MaxSpeed>
    <StartupTime d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000840" d:precision="string">3</StartupTime>
    <ShutdownTime d:type="sFloat32" d:alt_encoding="000000000000E03F" d:precision="string">0.5</ShutdownTime>
    <MaxPowerAtRail d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000E0A540" d:precision="string">2800</MaxPowerAtRail> (not sure 2800 is the original value)
    <DieselUsedPerHourAtMaxPower d:type="sFloat32" d:alt_encoding="000000000070A740" d:precision="string">3000</DieselUsedPerHourAtMaxPower>
    <DieselUsedPerHourAtIdle d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000004940" d:precision="string">50</DieselUsedPerHourAtIdle>




    MaxPower => 3260 ! This the power of the engine in HP, not in kW. I have check a lot of vR and DTG engines, they all have the value in HP.
    MaxSpeed => can be set to 95 mph to help the BR 285 reach 140 Km/h for passengers trains. I have kept 90 mph
    StartupTime => about 20 to 25 sec. I still have to test it...
    ShutdownTime => about 15 to 20 sec. Also untested.
    MaxPowerAtRail => 2800 some diesel engines have the same value as MaxPower. DTG class 68 (very great engine) : MaxPowerAtRail = MaxPower/1,16. vR BR232 uses 3000 on both places.
    DieselUsedPerHourAtMaxPower => 150 like DTG Class 68




    I have set some of thoses values and the BR 285 is far better to drive. Now the BR286 can climb to Brennero at a decent speed with 8 to 12 loaded freight wagons.

  • @ES64F4 There's just one problem. The TS only simulates one engine. If a vehicle has got more than one engine it's gonna get tricky. F.e. if you feed the ICE3's simulations.bin with the original data of the ICE3, it will accelerate like a rocket. In real life the power is split in four engines. Of course it's not one engine which has approx 10500hp but the TS will "think" it's just one. This leads to wrong physics. Because of this the hp data in the simulations.bin often doesn't match the original data.

  • We speak about a single engine not a EMU or DMU.
    Value in simulation .bin file in () real values :
    vR BR 101 : 8850 HP (6400 kW => 8700 HP)
    vR BR 450 : 7500 HP (5600 kW => 7500 HP)
    DTG OBB 2016 : 2682 HP (2000 kW => 2700 HP)
    DTG Class 68 : 3805 HP (2800 kW => 3800 HP)
    JustTrain Class 67 : 2494 (1900 kW => 2500 HP)
    vR BR232 : 3000 HP (2200 kW => 3000 HP)
    ...


    BTW, RSSLO seems to always place value in kW and most of their engines looks underpowered. No need to Wonder why now... More the engine is powerful, less the missing power is noticeable.

  • Das Update für mein Paket vom Metronom ist in der mache, die letzte Zeit habe ich immer wieder was getestet. Ich hoffe in naher Zukunft dass fertig zu stellen. Dabei ist auch ein Performace-Patch, ähnlich, wie damals bei der ER20.


    Werde da vermutlich auch ein Update für die "normale" 285 mitliefern.


    mfg


    FabiaLP

  • @ES64F4


    ... absolutely agree, some time ago, I recognised as well, that the RSSLO guys seem to have a problem with use of non metric values
    within the TS .bin files. Anyhow, I always updated those files, to have a more realistic performance for the engines.

    ... Grottenmolch der ersten Stunde und stolz darauf !

  • True. I do the same most time for my favorites engines. I have a data base with speed of engine at a spot with the same batch of wagons. So I can check if one or an other have abnormal performances.


    If you are aware of performances, you have noticed that TS is really not realistic. Not the sole fault of the game, but also wrong values set for wagons weight, friction force, and so on. With some wagons, your engine speed descrease with no break in an important gradient. In an other way, some wagon seems to have a very very low weight and have a really small slow down when climbing a mountain.


    PS : I have tested longer startup and shutdown time for engine. It's not good. If the startup or shutdown is longer, there is a time without noise.

  • ... again agree,


    I made the same experience too, not limited to RSSLO materials, only.
    Maybe we could share our experiences, to have a more realistic performance for some more materials.
    I will contact you by PN, but first I have to translate/check some scenarios for one of your fellow countryman ... 8)

    ... Grottenmolch der ersten Stunde und stolz darauf !