[CWX] SBB CFF FFS Re 6/6 (Re 620)


Abonniere unseren Kanal auf WhatsApp (klicke hier zum abonnieren).
  • Wünsche zum verbauten Rollmaterial können gerne bekannt gegeben werden.


    gerne, aber das ist sehr persönlich und entspricht vermutlich nicht der Mehrheit hier,da ich keine (kaum) Freeware und Repaints nutze (Ausnahme ÖBB 1044), wäre mir die SBB-Ausstattung passend. Vermutlich kann man auch den auf der SBB nur als KI vorhandene Zug Deines Atavars nutzen. Den Railjet habe ich momentan nicht auf der Platte, dessen Sound war mir einfach zu...Den lustigen roten Blitz habe ich noch, vermute aber dass der eher selten vorhanden ist. Ob deutsche Züge dort passen weiß ich nicht (im Oberrheintal sehe ich jede Stunde welche) Toll wäre natürlich auch die Möglichkeiten der TTB-Packs zu nutzen.

    PC-Daten und ein TS Einstellungen siehe Profil

  • @IIThanatosII: You are right. I found an error in the 646. It has an old blueprint. ;(


    Here is the right blueprint: RE66_11646_Gruen.zip


    Unzip and overwrite RE66_11646_Gruen.bin in the folder : ..\railworks\Assets\CreativeworX\Railsimulator\Railvehicles\Locomotives\Electric\RE66SBB\Engine\


    I will also share this to users via the website and send an email about the patch later.


    Paul

    "It's not about perfection, it's about progress"

    Einmal editiert, zuletzt von TrainworX ()

  • Na ja, etwas ist gemacht worden, aber
    von der angekündigten Perfektion sind wir noch Meilenweit entfernt.
    Hier ein kleiner Vergleich zwischen dem Original und dem Modell:


    -Frontfenster müssen Parallel sein, deswegen Stimmt immer noch einiges nicht.
    -Der
    Ramen der Frontfenster ist aus nichtglänzendem Alu, nicht verchromt wie
    das Modell erahnen lässt, dafür sind sie wesentlich dicker.
    -Schweizer Wappen stimmt mit dem Vorbild nicht überrein.
    -Scheibenwischer
    haben mit dem Vorbild nichts gemeinsam (Warum nicht die von HansP
    behalten? die waren nämlich wesentlich besser...)
    -Die Handläufe wirken ebenfalls etwas komisch.


    Hoffe das war nicht das letzte Update, denn so wird die Lok dem Vorbild immer noch nicht gerecht.


    MfG


    Leo

  • @leo_1982: You are right. It is not perfect.


    As @Lemaster121 already said your remarks are noted. I started this project under the impression that transforming an existing model was easier than creating a new model. I was wrong. I will do no more conversions. It is actually more work than starting fresh. Peter's model was perfect for msts but turned out to be less than perfect for TS.


    On the windows: They are not exactly correct. The old model had painted windows with transparency. TS shaders need actual holes which are difficult to make if you have not planned that in the 3d model. They seem angled because of the angle of the nose (which is a bit too much). It would be too much work to change that.


    The wipers are one of the few things I did not create or changed but copied from the old model. I could make them better by just making them new myself.
    The roof has not been changed. It should be flatter. I might look into all these things on a later moment when I have more time.


    The amount of work has been tremendous. At least the physics and sounds are close to the real thing now. Controls with wachsamkeitskontrolle are also OK according to someone who knows the loc very well. I will stop working on this project for now to move on to a little side project and then the Re 460.


    I sincerely hope my next projects are more to your liking.

    "It's not about perfection, it's about progress"

  • Well i wish you also in future only the best and most of all that you don't loose the pleasure on that what you do.


    Honestly i'm a little bit surprised that you are at your first steps and start as first with a payware project. I think some freeware projects to come in to the matter would be a good stuff, specially in freeware the tollerance for failures is much bigger, when you call a payware package a platinum edition of course the expectations are much higher...


    Well, you think that it should be easyer to bould a model from new than not transform a model, i really don't believe (and i'm an experienced 3D worker, not really for the Rail-sim but for the old MSTS, but the 3D Modelling basis does not really changes). The heavy and difficult (but also the one that give the most satisfation in case of success) part of Modelling is to reproduce the tipical shape of a model. That part is the part you don't have to do when you have a good base model and transform it. To affine the details like wipers, lamps, rooth details and so on is mostly a diligent but routine piece of work. It takes alot of time, but isn't a art...


    The Loco Re 460 of the SBB at the first look seems a very easy model, but for the moment it does not exists a fine reproduction of this model, not for MSTS and not for RW. The front part of this locomotive has much more rounded faces than it seems on the first moment and in my opinion a really high end reproduction is much more difficult than not the Re 6/6, don't underestimate it! Of course just a approximate model is fast done but i hope this is not again your objective ;)


    If you really start with this project and you are interested in, i will prepare you some pictures where i show you the specialities of the shape of this locomotive (that unfortunately no modeller actually reproduced, and that's why also no model looks really plastic and elegant as the original).


    Best regards,


    Leo

  • Pictures are always welcome :thumbsup: . I will again do my best and will not be limited by trying to change an existing model. I am lucky to have some enthusiastic experts on my side so it will certainly be fun!


    I will start a new project thread once I have someting new to share.


    Sales are going well and will at least enable me to partly recover my investments and keep developing. Thanx to all who have contributed to this thread and to all off you who supported me via other ways like the numerous emails with kind words and thank you's that I received :thumbup: .


    Please don't forget to check my facebook- and webpage!


    All the best,
    Paul


    https://www.facebook.com/CreativeworXforTrainsimulator
    http://www.CreativeworX.nl

    "It's not about perfection, it's about progress"

  • Uff ganz schön viel Staub hier - hole den Thread dennoch mal aus der Versenkung.


    Ich habe mir nun de Re 6/6 zugelegt und habe damit ein merkwürdiges Phänomen, es geht mir vor allem von anderen Besitzern zu hören ob jemand dieses auch schon einmal beobachten konnte. Und zwar kann ich bei der Lok aus dem Führerstand den Fahrdraht nicht sehen (bisher auf keiner Strecke, auch bleiben einige Lichter von Signalen unschtbar. Zudem ist ständig eine helle Fläche in Form eines Dreiecks auf den Frontscheiben sichtbar.
    Als Beispiel mal ein paar Bilder:



    1 zeigt ganz gut dieses merkwürdige Dreieck, 2 die verdunkelten Signale die, wie auf 3 ersichtlich, schon Licht zeigen. Diese Bilder sind von der Gotthard Strecke, Bild 4 zeigt die Oberleitung auf der SBB Route 1, merkwürdig ist hier dass beim zoomen Teile der OL verschwinden bzw. beim zurückzoomen wieder auftauchen.
    Ich habe das bei Paul bereits gemeldet und er schaut sich das an, aber eventuell hat jemand einen Tip wo zu suchen ist.
    Die Re 421 von CwX ist zeigt keine dieser Probleme.


    Danke und Gruss


    Thorsten


    Ergänzung - ich nutze kein SweetFX oder ähnliches, GK ist eine GTX 1060 mit einem recht aktuellen Stand (kann gerade nicht sagen ob der neueste, aber sicher nicht älter als drei Wochen).