[Christrains] NS ICRm Wagons + BR 186

  • It's more to do with the total number of objects that the IGS file format can contain (the in-between files that the models are made from).
    The blueprint compiler will not accept any model with more than 255 objects.


    This sounds like a lot but you have to consider everything. For example the digital speedometer in the middle of the display has three digits. The first digit can be 1 or 0, and the other two can be 0-9. Just to do the digital speedometer numbers takes up 22 objects. I used nearly 10% of the available objects to make a digital speedometer that is only 1.5cm high :)


    Each "invisible" button on a display is an object. Each "light" on a display is an object. So the menu where I allow the player to change voltage - 6 variations of voltage means 6 labels (lights), and 6 buttons (because the lights can work independent of the buttons). The ATB / ETCS / "off" selection is 3 buttons, 3 lights. The buttons around the outside of the LCD panel are another 6 objects.


    Because the game doesn't really allow "circular" meters like the main traction / braking meter, there is so much complexity in there I can't even begin to describe it. If I put a "blown up" picture of all the components needed to make a circular traction meter work, your mind would melt :)


    So you see you can very quickly run out of objects.

  • But you could put some nodes in child objects? As example: You could export all nodes for one display as one child object and then you don't have a problem anymore...

    Technically no. The "user interface" section of the blueprint only contains a single entry - the IGS file for the cabview. ONLY things in that file can be used in the cabview. I can make child objects attached to the engine blueprint, but they would not be controllable in the cab. Only objects in the cab geometry file can be addressed by the controls in the blueprint.

    My German is non-existent - please be patient :whistling:

  • For thinks like buttons is this true. But you can set the visibility of nodes in child objects with lua. So you can put for example your display lights in the child and control them not with the control values directly, but with the lua script.

    This is sort of true. However it makes the scripts a LOT more complex than they already area. A lot of the controls have lights attached to the blueprints as "interior visibility object" - so they lights come on and off automatically based on the control value. To remove that from the functions given to me by the game and write it into my own scripts is just too complicated. For the digital speedometer alone it would be hundreds of extra lines of code, plus I'd have to have a global override to turn them all off when the player wasn't in the cab.


    Trust me. I've looked into all these options many times :)

  • Es gibt jetzt ein Vorstellungsvdeo.

    Externer Inhalt youtu.be
    Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

  • That's true - agree completely!

    Ich fahre gerne im TS und habe auch eine Reihe Videos gemacht. Ich habe nun, nach einer etwas längeren Pause, wieder angefangen Videos zu machen. Hier mein YT Kanal: Mit DonMattheo unterwegs . Vielleicht interessiert es ja wen? Ich freue mich über jedes ABO sehr, welches mein Kanal bekommt! Aber Vorsicht: Ich bin und bleibe Laie - danke für eure Nachsicht . ;)

  • Sieht für mich aus wie die beste TRAXX bisher. Bin von dem Video begeistert...

    Gigabyte Z97X-UD3H-BK | Intel I7 4790K 4,4 GHz | 32GB DDR3-1600, CL11 | 2x 500 GB SSD Samsung EVO850 Raid1 | 2x GTX 960 4GB SLI | Windows 10, 64 Bit | Train Simulator 2019, 64 Bit

  • Quasi eine "German Edition" als extra Paket

    Und eine Lineas repaint... *dhoch*

    Mein System: AMD Ryzen 7 7800X3D, MSI X670E TOMAHAWK WIFI socket AM5, G.Skill Trident Z5 Neo 32 GB CL30 DDR5-6000 RAM-Kit, ASUS GeForce RTX 4070 OC-Grafikkarte, Samsung 2 TB 980 EVO PCIE SSD fur TSC, 1TB Samsung 970 EVO PCIE fur Win11 und Corsair EX100U 2 TB external ssd mit usb-c Gen3.2 fur TSC backup. CORSAIR Hydro X-serie custom watercooling setup.

  • Einige Tutorials sind erschienen.

    Externer Inhalt www.youtube.com
    Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

    Externer Inhalt www.youtube.com
    Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

    Externer Inhalt www.youtube.com
    Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

    Externer Inhalt www.youtube.com
    Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

    Externer Inhalt www.youtube.com
    Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

    Externer Inhalt www.youtube.com
    Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

    Externer Inhalt www.youtube.com
    Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

    2 Mal editiert, zuletzt von Gast ()