RW Enhancer 2 erschienen


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  • Können da die Einstellungen des RWenhancer PRO übernommen werden?

    Also kann ich die Einstellungen des RWE-PRO exportieren und im RWE-2 importieren, muss ich mal da die paar Videos anschauen bzw. anhören.

    Soll angeblich extreme Verbesserungen am Sound erwirken, zumindest wenn ich die Soundfunktionen durchlese.


    Der RWE-PRO hat mich schon von den bis teilweise zur Unlesbarkeit überbelichteten SBB N-Signalen, sowie den extrem stark blendenden und kaum lesbaren Display der K-Trains Vectron erlöst. :)


    Also wenn ich damit noch den Sound frisieren kann, dann werde ich mir den RWE-2 holen.

  • Exportieren und dann in RWE2 importieren kann man die Shader-Einstellungen, ja. Es gibt oben im Menu Shaders Schaltflächen dafür (gleich wie beim PRO soweit ich mich erinnere).

    Bei mir hatten die N-Signale teilweise hinten raus dann auch noch geleuchtet mit RWE2, hab das dann mit irgend einer Einstellung aber in den Griff gekriegt… :ugly:

  • Hello everyone ! My process of moving to a new office is now ended and the development of RW Enhancer 2 will be resumed shortly. You can expect the next update to be released this week :)


    See you soon for a new update ! :)

  • Update 0.7.56 is now available: https://www.rwcentral.com/topi…pdate-07560-is-available/


    CHANGELOG:


    - Changed time format for tasks schedules in drive and content explorer menus

    - Changed time format for HUD system panel time

    - Changed 'Total Tracks Lenght' value display format in the Content Explorer

    - Improved 'Drive' menu QD intermediate stops UI layout

    - Improved .AP TS archive processing performance

    - UI system improvements and fixes

    - Web communication system improvements and fixes

    - XML parsing system improvements and fixes

    - Random numbers generation system improvements and fixes

    - Fixed wrong progress bar progress info at the end of the content cooking process

    - Minor fixes

  • Hallo,

    Problem: langer Personenzug steht am Startbahnhof, RWE2 registriert nicht, dass die Türen geöffnet wurden (mit "T").

    Daher lässt sich der erste Halt oder der erste Task (Einsteigen der Passagiere am Startbahnhof) nicht fertig setzten.

    Ein Überspringen des ersten Task wird "nicht genehmigt". Somit kann man einige Szenarien nicht mit dem RWE2 erledigen,

    welche das Einsteigen zum Beginn erfordern, da nicht zum nächsten Stop weitergeschaltet wird.

  • Das Problem gibts schon länger, Ich hab jedoch noch nicht ganz rausgefunden wo der Player Spawn Marker stehen muss, dass der RWH 2 diesen ersten Halt auch nach Ablauf des gedrücktem T registriert.

    Vermutung der lange Zug steht über den Bahnsteigmarker hinaus.

    Frage im F1 Menü des TS ist da der Halt mit einem Haken versehen ?

    Ich habs mal geschafft, Player Spawnmarker ans andere Ende das Bahnsteigs und Back als Startposition. Dann ist der Zug garantiert vollständig am Bahnsteig.

    Keine Hilfe und Auskunft per PN, da meist von allgemeinem Interesse. Diese Fragen bitte im Forum stellen.

  • snips..

    Frage im F1 Menü des TS ist da der Halt mit einem Haken versehen ?

    snips..

    Antwort: Ja, im TS wird der Halt als erledigt mit Haken versehen.
    Es könnte sein, dass es auch mit dem Problem zusammenhängt, dass der RWE2 die Halte immer gerne an der Bahnsteigmitte hätte, nicht am Ende wo der Zug schon steht.
    Blöd ist nur, ich kann nicht zurücksetzen, dass er den Halt erkennt, weil Kopfbahnhof.

  • hallo,

    danke für all deine arbeit.

    Frage: Warum werden einige Szenarien von RW E nicht erkannt?

    Beispiele die Szenarien von Belux und trainieren zumindest teilweise.

    Freundschaften

    Fred Belgien


    bonjour,

    merci pour tout ton travail .

    question: pourquoi certain scenarios ne sont pas reconnus par RW E ?

    exemples les scenarios de Belux et de just train du moins en partie.

    amitiés

    fred belgique

  • Update 0.7.58.0 is available: https://www.rwcentral.com/topi…pdate-07580-is-available/


    Wiki page about Vulkan renderer for Train Simulator (please read):


    CHANGELOG: https://wiki.rwenhancer.com/doku.php?id=core:vulkanrenderer


    - Added experimental new Vulkan renderer support for Train Simulator. You can enable/disable it in RW Enhancer 2 'Train Simulator' settings menu. Please read this wiki page for more details: wiki.rwenhancer.com/doku.php?id=core:vulkanrenderer

    - Added 'Display Mode' setting in 'Train Simulator' settings tab

    - Stability improvements when launching Train Simulator via RW Enhancer 2

    - Fixed some TS crash to desktop issues with some scenarios

    - Fixed SAPI voices list button displayed even if Azure speech engine was selected in gameplay settings menu

    - Minor fixes

  • Hey oldsnake, thank you for making RW Enhancer 2!


    Is it possible to manually mark scenarios as finished? That would make it possible to mark scenarios driven before / without RW Enhancer 2 as done. Also, RWE2 sometimes does not let me mark scenarios as finished. Most of the time this is caused by the scenario ending (successfully) before the waiting time at the final destination is over.

  • Hey oldsnake, thank you for making RW Enhancer 2!


    Is it possible to manually mark scenarios as finished? That would make it possible to mark scenarios driven before / without RW Enhancer 2 as done. Also, RWE2 sometimes does not let me mark scenarios as finished. Most of the time this is caused by the scenario ending (successfully) before the waiting time at the final destination is over.

    I think that would be a nice option to have indeed, will mark this on my todo list. Also the "the scenario ending (successfully) before the waiting time at the final destination is over" issue will be worked on soon :)

  • The vulkan renderer is based on the DXVK open-source project (slightly modified to be more stable with Train Simulator). It replace the old DirectX 9 renderer of Train Simulator with a Vulkan renderer.


    In some cases this will greatly improve framerate (especially framerate stability) on some routes that are using a lot of complex geometry / 3D vegetation. This wiki page explain quite a lot of things: https://wiki.rwenhancer.com/doku.php?id=core:vulkanrenderer


    Vulkan renderer is disabled by default so it's up to the user to try it or not (it is easy to try and do not replace any TS base files) :) We will see if this Vulkan renderer will become a must for Train Simulator in the future.


    Like RWE 2 shaders effects, this can work even if you are playing Train Simulator without RWE 2 HUD and gameplay features.

  • That is an amazing update. It has been rumored that DTG was going to change this in the future anyway. This is really a big deal. I will go and do a test drive with it now!


    In some cases this will greatly improve framerate (especially framerate stability) on some routes that are using a lot of complex geometry / 3D vegetation.

    Just had 50 frames in Berlin Hbf. What is more than normal for me. I will have to do more testing.

    So it´s always active? Even when starting TS without RWE Enhancer?

    „Wer die Freiheit aufgibt um Sicherheit zu gewinnen, der wird am Ende beides verlieren.“
    Benjamin Franklin

    Einmal editiert, zuletzt von tom87 ()

  • That is an amazing update. It has been rumored that DTG was going to change this in the future anyway. This is really a big deal. I will go and do a test drive with it now!


    Just had 50 frames in Berlin Hbf. What is more than normal for me. I will have to do more testing.

    So it´s always active? Even when starting TS without RWE Enhancer?


    Yes this will work even if you are playing Train Simulator without RWE 2 (once enabled in RWE 2 settings). And can be disabled easily :) A lot of update are on the way by the DXVK dev team and I will of course add those improvements in RWE 2 update as the time goes on.

  • A lot of update are on the way by the DXVK dev team and I will of course add those improvements in RWE 2 update as the time goes on.

    That´s good. I just test and applying the shaders takes away about 15 frames for me. That´s still very high. But I can´t drive with the default TS Shaders anymore :)

  • Hallo, wo kann man im RWE2 die "Dynamische Flora" abstellen. RWE stellt die immer wieder an.
    Im RWE finde ich bei den Shaders nur Punkte für "Dynamic Clouds.."


    Neue Vulkan Engine habe ich aktiviert. ich habne keine unmittelbaren Veränderungen dadurch festgestellt.