[K-Trains] BR 186

  • did you place the markers down or just started with L1/L2 when setting up the train

  • did you place the markers down or just started with L1/L2 when setting up the train

    I placed the signs on my route, but on other routes I chose level 2 directly on the ETCS display. You are only allowed to drive off as soon as the symbol for the radio connection to the RBC appears at the bottom left. at level 1 you can start driving straight away

  • Seid gegrüßt liebe gemeinde.

    Frage beim anfahren der 186 werde ich ab 5Km/h bekomme ich eine Zwangsbremsung.

    Zugdaten sind alle eingegeben auch beim ETCS und Start habe ich gedrückt AFB läuft und ist auf 40 Km/h eingestellt.

    Strecke ist Wörgl Holzkirchen. A. Was mache ich falsch B wie befreie ich ich aus einer Zwangsbremsung.

    Entschuldigt die Rechtschreibfehler hab da eine kleine Schwäche. ;)

  • BlackyTrains Und das wars Mirel war noch eingeschalten. Ja Zugdaten eingeben und ETCS Bedienen das kann ich :thumbsup:

    Aber das im Hintergrund Mirel noch an war war schon gemein. Und wo am Mittleren Bildschirm genau müsste ich befreien? Denn mit dem klassischen Befreien gehts ja nicht.

    Entschuldigt die Rechtschreibfehler hab da eine kleine Schwäche. ;)

  • Ich habe allerdings auch ein Problem mit dem Fahrzeug. Nach der Eingabe der Zugdaten (welche ebenfalls durch Wachsam bestätigt wurden) sowie dem Durchführen des ETCS-Bremstest wähle ich "PZB/LZB" als Level. Allerdings gibt es danach keine Auswahlmöglichkeit für "Start". Außerdem verschwinden alle anderen Softkey-Belegungen, weshalb ich dann gezwungen werde, das Szenario neu zu starten. Was habe ich denn vergessen?

  • Back to the ETCS again. I'm trying to figure out how it reads the route and the signals. I've made attempts at getting it to work at different routes that has different signal types, Passau - Linz with RSSLO's signals and Freilassing - Linz using Cornflakes ÖBB signals. When it comes to the RSSLO signals, the ETCS doesn't read the signals at all, giving me full Movement Authority even with a signal showing stop.

    When it comes to Cornflakes signals it's the other way around. It reads _all_ signals. Unfortunately this means even the shunting (Verschub) signals, meaning that even when the main signals is showing a green light the ETCS will stop the train at the shunting signals since they are - correctly - showing stop.

    Neither of these cases gives a good result, even though it's at least driveable with the RSSLO signals.


    So, what should I look for? Is there anything one can do about it? Thoughts?

  • Hallo!

    Ich habe beim Aufrüsten der Lok schon ganz am Anfang das Problem, dass im Frontdisplay der Lok keine Aufforderung steht, einen Bremstest zu machen.

    Ich kann dann zwar einen Bremstest machen, aber danach schaltet das Display vorne in der Mitte auch nicht auf die ETCS Anzeige um, wie es ja nach einem erfolgreichen Bremstest sein müsste.

    Wo liegt mein Fehler?


    Vielen Dank für Hilfestellung.


    Edit: Ich glaube, ich habe den Fehler selbst gefunden. Man muss Shift + 8 drücken, um ETCS zu aktivieren.

  • TS docsBack to the ETCS again. I'm trying to figure out how it reads the route and the signals. I've made attempts at getting it to work at different routes that has different signal types, Passau - Linz with RSSLO's signals and Freilassing - Linz using Cornflakes ÖBB signals. When it comes to the RSSLO signals, the ETCS doesn't read the signals at all, giving me full Movement Authority even with a signal showing stop.

    When it comes to Cornflakes signals it's the other way around. It reads _all_ signals. Unfortunately this means even the shunting (Verschub) signals, meaning that even when the main signals is showing a green light the ETCS will stop the train at the shunting signals since they are - correctly - showing stop.

    Neither of these cases gives a good result, even though it's at least driveable with the RSSLO signals.


    So, what should I look for? Is there anything one can do about it? Thoughts?

    Look here:

    Ts docs


    There you can find some of the functions for checking the Signals, the shunting Signal is „NextSignal“ and this shows a stop.

    In order to solve the problem with the shunting signals, they would have to belong to the main signal. Here in Switzerland, the maneuvering signal is also set to drive - depending on the journey, people simply pay attention to the main signal or to the maneuvering signal. In your case, the ETCS will always detect the shunting signals indicating stop and monitor the braking curve in front of these signals.


    Here you can see the little shunting Signals at the ground, it makes the same as the Mainsignals above


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  • Ich bin gerade auf der Betuweroute unterwegs und habe dazu folgende Frage: WIe genau schaltet man jetzt die Zugsicherung um? Eigentlich müsste man das doch während der Fahrt machen, oder?

    Jedoch passiert nix, wenn ich das während der Fahrt probiere umzuschalten. Der Stromwechsel klappt hingegen.


    Muss man also wirklich dafür dann auf freier Strecke anhalten?