@Perotinus Aber die 515 und der Schienenbus sind geschichtlich gesehen sehr wichtige Bahnfahrzeugen! Und beliebt, denn Roko und Märklin liefern die Beiden seit längerer Zeit,
gruss maerklin
ps ich vermute das das herstellen nicht so leicht ist!
@Perotinus Aber die 515 und der Schienenbus sind geschichtlich gesehen sehr wichtige Bahnfahrzeugen! Und beliebt, denn Roko und Märklin liefern die Beiden seit längerer Zeit,
gruss maerklin
ps ich vermute das das herstellen nicht so leicht ist!
@maerklin Absolut, ich würde mir auch beide sehr im TS wünschen. Aber beide stammen aus einer Zeit, die grundsätzlich im TS vor allem bei den Strecken nicht besonders gut abgedeckt wird. Die Epoche 6 ist nunmal sowohl für die Fahrzeug- und Streckenbauer, als auch für Szenarienbauer wesentlich einfacher umzusetzen, weil man Vorbilder, Google Earth und aktuelle Fahrpläne hat.
Der Vergleich mit Märklin hinkt etwas, weil es im Modellbahnbereich einfach schon sehr viel länger sehr viel mehr Hersteller gibt.
Br 62 mußte mal Br 624 sein.
Can someone who owns the 5047 please tell me if there is any key binding for the auxiliary driving lever? From the available manual it looks like there is none which is a shame as it makes me wonder how are you supposed to drive this in a head-out or outside view then?
Thanks!
Head outside view? This train have mirrors
The auxiliary driving lever is there mainly for cases when the train has to go backwards or during slow manoeuvres... during this the driver is looking out of the window for better visibility. Why do you think the lever is located on the right close to the window?
Ich wollte ja nochmal das Bild vom NVAG/neg-T4 zeigen, es entstand 2002.
Im Prinzip sieht er aus wie die ÖBB-Variante, er hat zusätzlich noch ein fest eingabautes Teleport-9-Rangierfunkrgerät samt Micro. Über dem MESA-Zugfunk befinden sich die Schalter und Anzeigen des kleinen Heizdiesels. Den Hilfsfahrschalter habe ich nochmal vergrößert, er wird beim T4 wegen der vielen Rangiermanöver häufig genutzt.
Obwohl die Höchstgeschwindigkeit des T4 nur 100 km/h beträgt, ist der rote Marker bei 120 km/h gesetzt...
Can someone who owns the 5047 please tell me if there is any key binding for the auxiliary driving lever? From the available manual it looks like there is none which is a shame as it makes me wonder how are you supposed to drive this in a head-out or outside view then?
Thanks!
Hi jstange,
keybindings are Shift*Q for backwards and Shift+E for forward.
Weil ich grad hier bin:
Ich habe das Problem, dass der 5047 mit laufendem Motor, aber ausgeschaltetem Rest im Editor erscheint (der Drehzahlmesser bringt aber - logo - erst Anzeige, wenn der Führerstand eingeschaltet wurde).
Ganz am Anfang war er komplett cold&dark, seit etwa letzter Woche nicht mehr.
Hat jemand dasselbe Problem ?
Wenn ja, kann man es abstellen ?
Wenn ja, wie ?
Hab ich Aussetzer bzw. kann man was bei der Installation falsch machen ?
Kann ein Repaint-pack in die Konfig derart eingreifen, dass der Startzustand betroffen ist ?
Sorry für die doofen fragen, ab ich bin Fahrer und hab technisch wenig in Petto .......
Ok, thanks a lot for the key binding info. One more question though - was the 120 kph speedo fixed (it should go up to 140)?
Frankly I wonder how this could have happened - Stefan (fsclips) claims they have access to the real loco in his video and then such an obvious flaw gets introduced...
top speed is 120 kmph in real life and ingame. the only error is the speedometer which shows up to 140kmph on the real thing. It is already fixed and is sent to DTG to upload it to steam (afaik)
thanks a lot for the reply. Is there any chance the developer could upload the fix here or to railworks austria just as it was first done with the sound fix? I fear it may take months for DTG to release it and it may also never happen... I know of such examples from the past...
Hi,
has the patch been relesed yet?
I dont think it has been released yet. The update for the Wiesel pack is also not released yet, and it was sent in prior to the 5047 update
Thanks a lot for the info. This is terrible indeed...
OK, so I asked DTG directly in this thread on their forum:
https://forums.dovetailgames.c…tement.23067/#post-139213
And they claim there is currently no patch for the 5047 nor the Wiesel in their pipeline (they never received any patch). So one of the statements (patch sent to DTG vs. DTG has no patch) must be a lie or there's some misunderstanding between the dev and DTG. Is there a chance the product developer could comment this?
So with no reaction I assume there was never any patch sent to DTG and I was misled. Good to know for the future.
And regarding this speedometer with 120kph as a maximum in the 5047? Well, what to say... Stefan ( fsclips) claims in his videos this team have access to the real stuff. Mmmm... they have this and overlook how the biggest gauge in the cab looks? Well, I find it rather hard to believe...
Additionally - even me - who has nothing to do with railways except for having this as a small hobby - know that if a loco has some speed as a maximum, the speedo must have some buffer... strange indeed.
thanks for directing my attention to this addon with this discussion. "Insta-buy" for me
(personally, i rate this speedometer graphics issue as a very minor one, which i wouldn't even realize on my own)
Hallo, eventuell diese Lensflare-Effekte deaktiviert? (In den Einstellungen)
Ja, die Lensflare habe ich deaktiviert. Diese Effekte sehen einfach "nicht erlaubt" aus. (Meine Meinung.
Das Problem betrifft auch nur den gelblichen Wagen. Die anderen Wagen haben das Licht sichtbar an.