Škoda 109E Freeware
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- erhältlich
- Gainmaster
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Bedienbarkeit mit der Maus und HUD Anzeige für Reverser (Richtungsschalter)
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Bedienbarkeit mit der Maus und HUD Anzeige für Reverser (Richtungsschalter)
And that does not work? :O
For me mouse does work for every controller in cab either the reverser is shown in HUD :O -
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Oh. Okay.
I will look on it in next update.
And reverser? Which problem is there? -
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At the reverser is not a problem directly, would only show the direction in color in the HUD. But the real pro is going anyway without HUD.
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Interessant wäre auch, dass ich die SIFA deaktivieren könnte! Meine Leertaste leidet schon
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Laut Anleitung soll man ja auch den Stromabnehmer wechseln können (Shift+P).
Aber bei mir funktioniert das nicht! Es wird immer der vordere gehoben.
Mach ich da was falsch? Ansonsten funktioniert alles einwandfrei.
Ach doch eine Sache, die Zwangse wird bei mir nicht angekündigt, sondern diese kommt leider unverhofft.Gruß
Rene´
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Mit den Stromabnehmer wurde hier schon im Video gezeigt. Der linke Display hat ein Untermenu wenn man die Taste unten am Display drückt.
Von da kommt man nochmals in ein Untermenu und kann dann auf den zweiten Panto schalten AX2. -
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angetestet..
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Hallo ICE
Wurden die bin Dateien von den Repaints eigentlich an die Version 0.96 angepasst?Gruß Andreas
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Also bei mir kommt immer noch der Dump. Es sei denn ich lade was anderes vorher dann nicht
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Wurden die bin Dateien von den Repaints eigentlich an die Version 0.96 angepasst?
Nein.
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Robin, versuch es mal so.
Per Hand alles russchmeissen, TS starten und irgendetwas anderse im QD starten. Zugverbände die du damit erstellt has vorsichtshalber auch mal rauswerfen.
So einstelle das TS beim nächsten Start den Cash leert. TS schließen. Lok neu installieren und nochmal versuchen.Viel Glück !!
Gruß
RalleE
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Gerade versucht mit nem Euorocity und gut 500t am Haken, über die Tauern zu kommen. Keine Chance. Maximal 25% Traktion, ansonsten gibt es Radschlupf. Die vR 101 hat damit kein Problem.
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@ES64F4 I did the same with 9 IC Wagons of the vR 101 and i had no wheel slip. But i will try again and set the season to autumn.
Thanks for feedback. I was running on Munster Bremen. Perhaps it's better on other tracks!?
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Hier mal ein sehr kleines Video zum Thema Aufrüsten der CD380 alias Baureihe 102 DB.
Gruß
Rene´
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Gerade versucht mit nem Euorocity und gut 500t am Haken, über die Tauern zu kommen. Keine Chance. Maximal 25% Traktion, ansonsten gibt es Radschlupf. Die vR 101 hat damit kein Problem.
Because our 380 has implemented real adhession.
This is graph of maximal force, which 380 can make and adhession on best weather, best rail and everything...
In real you will almost never have these conditions.
The purple curve is maximal force.
You can see, that it is almost same until aprox 100km/h and there it begins rapidly lowering. That is because of maximal power.
Simply as P = Ft * v, you would have to increase maximal power to increase max force in high speeds.
And now to the "problem" - the hatched one curve is maximal adhession at IDEAL CONDITIONS.
So you can see, that except of speeds < ~5-10 km/h you can use max force only at speeds higher than ~160. Otherways it will always end in wheelslip.
Btw. Curtius-Kniffler is not accurate, in reality it is bit higher, so also in the game is.
But for autumn, you can multiply that adhession curve by approx. 0.3 and you will get the right one.
And so the script does.Btw. 101 obviously do not do this, as it does not have any script controled wheelslip and adhession in game is totally fucked up... I do not have any graph for 101, but i think it would be also very similair as weigths of 101 an 380 is almost same.
But that everybody knows... At least developersBtw. if you are interested in more details, the exact way, how 380 calculates immediate adhession force is this:
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