@ChrisTrains That sounds great! Good luck translating the handbooks!
[Christrains] NS ICRm Wagons + BR 186
-
- erhältlich
- Jodler
- Geschlossen
-
-
But you only need them if you want to build some special scenario, don’t you?Is it possible to start ETCS on any route in any scenario?
Yes - if you just want to use ETCS yourself, you don't need the scenery objects. They're more for route builders and scenario builders
-
Es gibt neuigkeiten:
Testing...testing...and more testing....
Alter geht das schnell... Wow! und so gute Qualität! (BItte beachtet das, dass meine Meinung ist )
-
@ChrisTrains wow, that looks really nice! I wish you success
-
@ChrisTrains hat folgendes auf Facebook gepostet.
I decided to add the grey cargo version to the 186/ICR pack
-
-
@ChrisTrains I think thats a good idea because some ICD's have a grey E186! I can't wait until the realese!
-
Toll! Und er ist schmutzig
gruss maerklin
-
-
SNCB won't have a TBL1+ safety system.
We don't need dat stuff, there are no routes with TBL1+.
If there is no PZB built in, I have no interest in the locomotive anyway ... -
If there is no PZB built in, I have no interest in the locomotive anyway ...
And yesterday in China a sack of rice fell down...
Chris hat doch schon geschrieben, dass die Lok zunächst vorwiegend für den holländischen Markt gedacht ist und eine PZB evtl. später implementiert wird. Lies doch mal den ganzen Thread, bevor du solche Kommentare ablässt.
-
-
Unfortunately, as ETCS is implemented in some way, and if I read the explanation on TreinPunt correctly, there's no room for PZB. Just a few years back, we didn't even have any kind of safety system. There's only room for 255/256 objects in the cab and as said, they've all been used by ATB/SiFa/ETCS and other stuff.
It's a good thing that finally a BR186 is coming out that has up-to-date functionality and Chris is doing some fine work. But I think he's done enough for the German market for now (!), as he has made many more for the Dutch market. After all, it's a loco used by the Dutch Railways (NS). The Alpha-trains NMBS/SNCB version has been added later on.
Just be thankful a loco with vR-kind of functionality is coming from Chris!
-
I want to get the Dutch one finished first, and released, then I can look at maybe adding a German version later. For me the complication is trying to get PZB, LZB (which I've never written), ERTMS (which I've never written) and ATB all into the same engine.
That's what he said in January
-
ETCS ist mir persönlich auch mehr wert als PZB. Gibts es ja nich nirgends. Also von dem her ist es für mich vollkommen in Ordnung wie Chris das macht.
Außerden was kommt und was nicht ist außer der Farbvarianten eh vereits geklärt. Also warum erneut diskutieren? -
Hmm...die NMBS Version wäre schon sehr interessant, da diese jeden Winter vor den ganzen Sonderzügen von Holland in die Skigebiete nach Österreich eingesetzt wird. Aber ohne PZB???? Hmm...auch net so prickelnd. Naja mal abwarten und eh erstmal schauen, wie ChrisTrains den Sound hinbekommt. Ansonsten gefällt mir, das was ich bisher gesehen habe, echt top.
-
Aber ohne PZB????
Die NMBS und LINEAS locs haben PZB und TBL1+ ,Memor ,ETCS.
Beispiel:"Eine Fahrt von Antwerpen Nord nach Köln Gremberg:" Abfahrt mit memor und tbl1+, dann von Ekeren ETCS Level 1 nach Berlaar, dann zurück memor und tbl1+ nach Montzen Grenze, schließlich Übergang nach PZB richtung Koln. -
-
-
Bei CT wird es ja erstmal keine PZB geben.
Ich weiß, PZB wurde später vielleicht eingebaut.
Die 186 sieht auf jeden Fall gut aus ...
Ich freue mich auf ein Lineas Repaint. -
There will be a facebook post on friday explaining more about this topic
-
@ChrisTrains hat auf FaceBook weitere details zur Br 186 gemacht. Interessant war Punkt 2. Ich kenne mich jetzt überhaupt nicht mit der Erstellung von Loks für den TS aus. Aber es hört sich so an, wie als wenn keine anderen Sicherungssysteme überhaupt hinzugefügt werden können. Ist das korrekt? Und wäre es möglich unterschiedliche Varianten der Lok zu haben. Also eine NS Lok mit NS sicherung, eine DB Lok mit PZB, LZB und so, ...?
(2) The NMBS cab has a TBL1+ box but it is just an object - like a 3D reskin - so no functionality. This is partly because of time, and partly because I've run out of objects in the cab. Railworks only allows 255 (256?) objects in a cab and with all the complicated LCD screens, ETCS and ATB, there's no object space left.
-
Da in einer deutschen Version wohl ETCS und ATB rausfliegen würden wäre wohl wieder platz für PZB/LZB.
-