kiter, Jason,
Danke....
weiß nicht was mein Firefox hat.....
Er lud etwas länger und brach dann ab.
Hat ja jetzt geklappt....
kiter, Jason,
Danke....
weiß nicht was mein Firefox hat.....
Er lud etwas länger und brach dann ab.
Hat ja jetzt geklappt....
I have a PZB question.
On this page, it indicates the 500Hz magnet is effective for 250m
http://www.tf-ausbildung.de/BahnInfo/oberezugart.htm
On this page, it indicates the 500Hz magnet is effective for 403m
http://www.sh1.org/eisenbahn/rindusi2.htm
Is it ALWAYS 250m, or ALWAYS 403m, or ALWAYS the distance from the 500Hz magnet to the red light?
I have found places in the Hamburg-Hannover route where the red light is >250m from the magnet.
Dont mix to things!
Distance 500HZ-Magnet to red (Main-)Signal are in both descriptions 250 (or ~200m)
The second description named the additional Distance to the Danger Point hehind the red Signal. So the distance from 500HZ-Magne to the danger Point ist about 400m.
The Distance Main Signal - Danger point is the "Durchrutschweg". That means a safty Distance to the next switch or what else in case the (emergency-)brakes dont work properly, wet tracks, snow, ice or other Problems.
Main signals have always to be set with distance Durchrutschweg before "danger points".
StS
Ok thanks.
So in my script, I make the 500Hz magnet hard-coded to influence for only 250m ?
I don't think there is a way for the PZB magnets in the route to tell me if they should have additional length. (like to 400m).
If you simply let the 50hz active for 403m?
On routes were the 500hz are correctly implemented there is normally the danger point at about 400m. After that you can still release pzb. Might be wrong, but on some locomotives the 500hz is still active a few moments after the signal in the simulation.
So I believe they implemented the 403m.
H
Mein Ziel ist, einen elektrischen GTW mit Sifa und PZB zu haben. Chris bestätigt weiter vorn, dass man dann beim Diesel ODEG den Mittelteil durch einen elektrischen ersetzen kann. Das hat aber bei dem Veolia Material nicht funktioniert. Da bleibt der Stromabnehmer unten und nichts bewegt sich.
Hat jemand damit Erfahrungen?
H
Mein Ziel ist, einen elektrischen GTW mit Sifa und PZB zu haben. Chris bestätigt weiter vorn, dass man dann beim Diesel ODEG den Mittelteil durch einen elektrischen ersetzen kann. Das hat aber bei dem Veolia Material nicht funktioniert. Da bleibt der Stromabnehmer unten und nichts bewegt sich.
Hat jemand damit Erfahrungen?
This is because the engine and cab controls (and script) are totally different between the diesel and electric versions. So you can't put a diesel-cab with an electric-motorwagon. For example the diesel cab has no idea how to control an electric motor or run the pantographs.
I'm also getting a license from SBB to make the Thurbo version which WILL be an electric one with SIFA and PZB.
Ah. OK. The SBB rund a different traingard System called Signum. But the function is likely to the PZB. So the Thurbo will solve my Problem. It will come next year?
That is the plan I need to finish the ODEG version first, then I start on the Thurbo version.
As far as I am aware, Signum is the Swiss 'name' for Indusi, or PZB
Signum is the Swiss 'name' for Indusi, or PZB
@Chris
Do you have a look at the Homepage from Thurbo? Here are excellent Infos about their GTW:
http://www.thurbo.ch/bild-und-video/gtw-tour.html
@Chris
Do you have a look at the Homepage from Thurbo? Here are excellent Infos about their GTW:
http://www.thurbo.ch/bild-und-video/gtw-tour.html
Yes - I looked around their virtual tour - very helpful !
Which version will you make of the Thurbo? The number 700-751 have two Systems: the swiss ZUB (Integra) and the german PZB. But then we miss a Middle Modul for the long Version 2/8 with lowlevel doors.
I was planning to make a couple of different versions - I haven't decided on the final layout yet but middle wagons with low doors will not be a problem. I can make those. Is there any other good information about Integra or would it be acceptable to just put PZB in ?
hab auf der Thurbo Homepahe noch Sounds aus dem Führerstand entdeckt
@ChrisTrains PZB im Thurbo GTW fände ich total in Ordnung, finds nur schon cool das du extra n Repaint machst und die richtigen Kupplungen machst.
Dafür ein fettes Lob von mir :)!
Ne Integra zu programmieren ist völlig sinnlos. Am besten währe es wohl wenn man einfach bei nem Signal welches Wachsam zeigt Q drücken muss, die ganzen Bremskurven der Integra nachzubauen ist vergebene Arbeit.
Oder halt einfach PZB, die Flirts die bei Kobstanz über die Grenze gehn müssten ja auch mit PZB ausgerüstet sein.
Die Flirts nach Engen haben auch Pzb. Richtig. Ich wäre auch dafür nur Pzb einzubauen und die Bedienelemente der Integra/ ZUB ohne Funktion zu belassen. Es gibt ja auch noch keine Streckenausrüstung dafür.
Oder wie LeMaster gesagt hat eine sehr vereinfachte Integra und ne PZB.
Dann könnte man fiktiv von Rorschach nach Lindau Hbf fahren und hätte auf der ganzen Strecke einen überwachten GTW ^^.