[JT] Bristol & Avonmouth


Abonniere unseren Kanal auf WhatsApp (klicke hier zum abonnieren).
  • Hi,


    Bristol & Avonmouth ist ab sofort verfügber. Kostet 25,50 €



    [Von Just Trains]
    This route expansion is around 45 miles long and includes the city centre, the scenic Severn Beach line with its four-mile tunnel under the River Severn and the Avon gorge. 21 highly detailed stations along the route are modelled.


    The docks, coaling and shunting yards, freight areas and sidings of Bristol's unique rail network provide drivers with an enthralling combination of railway activities, and 15 enjoyable scenarios are included.- Und 4 Free Room -


    SCENARIOS


    Standard scenarios


    1) Christmas Special
    It’s Christmas morning and the works party has just finished. Take the tired workers home to all stations along the Severn Beach branch line.


    2) Dockside Shunting
    Avonmouth docks has a lot of wagons that need moving onto the mainline sidings ready for moving on elsewhere.


    3) Steam Round Avonmouth
    It’s a lovely day for a rail tour. Starting at Bristol Temple Meads, travel around Bristol and Avonmouth then onto the Bristol Preserved Railway to the Famous M Shed Building where the locomotive is to be on display.


    4) Passenger and Freight
    Pull the last leg of a Diesel Rail Tour to Bristol Temple Mead then await further instructions.


    5) Cars and Recycling
    Its winter and a new shipment of tractors has arrived at Royal Portbury Docks. Take them to Bristol Sidings and await further instructions.


    6 First Light
    It’s the first service of the morning from Severn Beach. Take control of the waiting 166 and drive to Temple Meads.


    7) Empties to the Docks
    A Didcot driver has pulled the coal empties from Didcot Power Station. Now take them to Avonmouth Coal Loader.


    8 Emergency Recovery
    A Class 43 has broken down at Bristol Parkway and the carriages are blocking the lines. Take the 47 there quickly and recover the carriages back here to the HST Shed (requires coupling override to be switched on).


    9) Freight from Cardiff
    You were stopped at Severn Tunnel Junction to allow a HST to proceed through the tunnel in front of you. Advance through the tunnel and head to Avonmouth.


    10) 05.25 to Cardiff
    You are on the early shift. Take your newly repaired Class 43 on its first journey back in service.


    11) Weed Removal - Class 20*
    Take the Class 20 to Portbury Docks and await further instructions.


    12) First Service to Portishead - Class 153 DMU Advanced*
    Take the first passenger train to Portishead along the newly re-opened line.


    13) Portishead to Severn Beach - Class 153 DMU Advanced*
    It’s the first all-stations train to Severn Beach today. Take charge of the train and drive the route, keeping to the timetable.


    14) Early Morning Running – Voyager Advanced*
    Attach the Voyager power unit to the carriages. Then travel to Temple Meads to pick up passengers and return to Parkway ready to go on to Birmingham.


    15) Freight from Cardiff - Class 67*
    You were stopped at Severn Tunnel Junction to allow an HST to proceed through the tunnel in front of you. Advance through the tunnel and head to Avonmouth.


    Free Roam scenarios


    Free Roam - Avonmouth, Day, Summer
    Free Roam - Avonmouth, Night, Winter
    Free Roam - HST Yard, Day, Spring
    Free Roam - HST Yard, Night, Autumn


    Download size: 127MB

    Technische Informationen: siehe Profil
    Spiele meistens MSFS 2024 und TSW 5,

    TSC mehr als 13400 Stunden gespielt:)

  • Nicht auf die Return (Eingabe-) Taste drücken, wenn du einen Zeilenwechsel haben willst, Shift-Return reicht auch, oder einfach durchschreiben, den Zeilenwechsel dem Programm überlassen.
    Dann mit Vorschau Kontrolle vorm Absenden, ggf. Leerzeilen löschen, mit Rücktaste gehts ganz gut.
    StS

    Keine Hilfe und Auskunft per PN, da meist von allgemeinem Interesse. Diese Fragen bitte im Forum stellen.

  • ...die Strecke ist im Moment ja bei diesem Sale dabei. Die Bewertungen sind leider nur wenige und ohne Kommentar, aber nur sehr gut und gut, vielleicht kann noch jemand was dazu schreiben, oder zumindest die Bewertung nachholen? (Das blöde bei diesem Sale ist, dass ich kein zweites Angebot dabei finde das mich interessiert, da ich es schon habe oder nicht möchte....)

    PC-Daten und ein TS Einstellungen siehe Profil

  • Ich habe mir die Strecke zusammen mit der SECML geholt, habe sie aber bisher nur mal im Freeroam "abgeflogen". Ist nicht wie Bristol-Exeter eine lange A nach B Strecke, sondern eher eine Strecke, die hauptsächlich dem Frachttransport und Nahverkehr entgegenkommt. Viel Industrie und Hafenanlagen mit teils sehr engen Kurven, die aber auch in der Realität so eng sind. Vergleiche mit Bing Maps zeigen, dass diese Hafenanlagen sehr gut umgesetzt worden sind.


    Hab noch ein paar Screens im Anhang beigefügt, vllt. hilft dir das ja.


    @BR132 Fan: siehe hier

  • ist ne Strecke mit vielen interessanten und schönen Ecken - Hafen, Küsten, Waldschlucht, aber auch Industrievororte. Wie RavenDark schon sagte, sind hier vor allem Personen-Nahverkehr und Güterzubringer/Rangierbetrieb zu realisieren. Gut für Szenariobauer: es wurden fast keine Handweichen verbaut.

  • Falls jemandem Bahnsteige oder sonstige Szenerie-Objekte fehlen sollten:
    Die Strecke verwendet Dateien aus Assets\Kuju\RailSimulatorCore\Scenery, nur liegt unter RailSimulatorCore (zumindest bei mir) kein Scenery-Ordner. Sämtliche benötigten Dateien sind aber unter Assets\Kuju\RailSimulator\Scenery zu finden. Daher einfach die benötigten Dateien (lassen sich mit RWTools anzeigen) kopieren und passende Ordnerstruktur unter RailSimulatorCore anlegen oder gleich den ganzen Scenery-Ordner kopieren und unter RailSimulatorCore einfügen, dann wird ingame alles angezeigt.

  • Ist das Problem mittlerweile von JT gefixt worden? Die Info wäre von Interesse, da es die Strecke momentan vergünstigt gibt.

    "Jedes Ding hat drei Seiten, eine positive, eine negative und eine komische." Karl Valentin


    Grüsse, der IIThanatosII