80 MB mehr Ram im TS

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  • Solch ein Performanceupdate hätte eigentlich schon vor Jahren von DTG kommen müssen und nicht von einem User...

    Auf der einen Seite gebe ich Dir Recht, auf der anderen Seite hat ja wohl weniger DTG ein Problem mit dieser Grenze sondern eher andere Hersteller der Strecken Trier - Koblenz, Berlin - Leipzig, Dreiländereck zum Beispiel...

  • auf der anderen Seite hat ja wohl weniger DTG ein Problem mit dieser Grenze sondern eher andere Hersteller

    oder und schlechte Hardware. ^^
    und oder
    32 Bit Anwendungen sind und bleiben 32 Bit Anwendungen.


    Jetzt müssen Menues in Atari 2000 Version gestaltet werden.

  • Jetzt müssen Menues in Atari 2000 Version gestaltet werden.

    Back to the roots! *dhoch* Früher mussten sie auch sparsam innerhalb der Grenzen programmieren!

  • Also ich habs mal ausprobiert und ich sehe ehrlich gesagt auch keine Unterschiede. Gut, mein abgeändertes InGame HUD ist wieder das Standart-HUD, aber sonst ist mir nichts aufgefallen. Kann also installiert bleiben.

  • @EdelplasticStudios , was hindert dich dran, dein HUD wieder rein zu packen? Ich hatte auch ein geändertes aus dem Forum, werde es wieder zurück packen, mal sehen, was passiert.


    Das HUD sollte ja nicht als zu viel ausmachen.


    Kannst es ja mal testen, evt ist deins ja sogar noch sparsamer.


    Bzgl Qualitätsverluste, mir ist da nichts großartiges aufgefallen, was negativ ist, jedoch ging die FPS zahl noch etwas in die höhe, auch an Stellen, wo es bis vor den ganzen Patches von ES.....
    einbrüche gab.

    Einmal editiert, zuletzt von Berliner079 ()

  • I would like to explain why I do this small patch. First of all, railworks.exe is a 32bits process and Windows 64bits will give 4096 MB of virtual space memory (see https://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_address_space). You can have 64 MB, a 32bits app will have 4 GB. And the worst, railworks crash when railworks.exe reachs about 3300 MB (use any monitoring soft for some time will show it). It's an old school software and it will never be update in 64bits.


    Routes and engines from some editor are taking more and more memory with most time too big textures. No need to talk again about Influenzo 65 MB textures, I just place 6 BR 189 AI within 66 MB with fine texture for AI. I play in 2560x1440 maxed so no need to tell me about making too low res textures or use old hardware.


    DTG and/or RSC and/or Kuju did not optimise their work. A proof ? Yep, see what it in the logos.TgPcDx (2.7 MB) from Railworks\data\textures\frontend ! A hand gun... and lost in a layer a few Kb Kuju logo... They use about 6 times a 1920x1080 JGP with no compression or TGA with the same loading image : a pure waste. I reduced from 6 MB to 512 Kb (JPG 15% compression YCbCr 4x4 2x2 2x2; hard to see an a lost of quality). You can take a look at my JPG renamed in TGA an compare with original ones. If you see glitches, just tell me. Even, who care about having a slighly lower quality in the loading screen ? There are also files that the game use anymore (component for TS 2013 interface or older). DTG use 4 MB TGA image which can be replaced by 500 Kb JPG or PNG. And if the engin was PNG compatible, it would be possible to recover about 100 MB.


    So if you want to be as far as possible from the 3.3 GB limit, every MB spared is fine : clearing junk and reducing some texture are fine solutions. Or you can go an cry on forum that your TS crash all the time with big scenario on some big/recent routes... Each one his way.


    What I do for my personnal usage, I also shared it in forum. You like it, enjoy. You don't like it or need it, pass your way. Also try it before writing comments.


    And just one last think or thing : 80 MB from 600 MB is about 13% and those 80 MB are still ~3% from 3300 MB.


    PS : I work part time in network storage (SAN, File server and so on). When we setup a new infrastructure, customers tell us : Great, we have planty of room and fast storage for years. We always recommand to spare any amount of storage (mostly for Flash high en SAN and also SSD storage). Most time, we are call back in less than two years to free some space... Spare space advice ? Oups... We will take care and clean some space, just don't forget to pay our second bill ! That's perhaps why I hate waste of space and lake of optimisation... I got to change my mind and love it because it pays !

  • In der selben Auflösung fahre ich auch, da ist nichts zu erkennen gewesen, was negativ auffällt.


    Danke für die gute Erklärung, @ES64F4



    @tom87, so viele patche, die RAM-Entlastung bringen, wie er sie in der letzten kurzen Zeit raus gebracht hat,
    findet er bestimmt noch etwas.


    Er hat einen Riecher zum einsparen.

    Einmal editiert, zuletzt von Berliner079 ()

  • My plesure. For know, I have no more idea of where to look for free memory. I have shared all my personnal solution, it can help other ones. And those who play scenario with light Rolling stock and/or scenario with few trains and/or on old, or better, on optimisez routes nice to know they did not have to tweak the game. Perhaps one day, they will need to do so.


    I forget to tell. I start searching memory solution because I was not able to end this scenarios pack from 3Dzug (crash before end) : http://www.3dzug.de/Train-Simu…Vol--32--WINTERZEIT-.html


    Some technical informations :
    - railworks.exe load the game, it laods all files in Railworks\data\textures\frontend useful and useless ones, it makes no difference. They are part of the interface only.
    - when railworks.exe load an engine, it loads all related texture and sound : blueprint vs 1 GeoPcDx for each repaint
    - when railworks.exe starts, it also load all routes infos/pictures, rolling stock picture, all preloads and all scenario names (more you have, more memory it takes). That' a reason a scenario can be fine for some and not for others.
    - i have split my TS installation in 3 : DB/OBB/SBB, UK and USA/CA. This is a bit longer to handle but it avoid loading or having Rolling stock which will never run togather (yes, I'am a bit crazy from time to time).
    - large nm texture can be replaced by the nmc texture with an acceptable (or even nearly no) waste of quality. I dépends on what you do : play the game from cab, taking picts, driving time to time from external to see the landscape or look your stock with a zoom or a microscope !


    Well everyone play it his way. Like a have already tell : all what I found, I share it ! Everything can be useful to someone one day.

  • But TS doesn't only address System Ram, but also VRAM of the Graphics Card.

    this is very true. Since i have the 1060, my TS never crashes before 3,6 GB. Before it would crash around 3,3 GB. A good GPU does make a difference in crashes.

    „Wer die Freiheit aufgibt um Sicherheit zu gewinnen, der wird am Ende beides verlieren.“
    Benjamin Franklin

    Einmal editiert, zuletzt von tom87 ()

  • - i have split my TS installation in 3 : DB/OBB/SBB, UK and USA/CA. This is a bit longer to handle but it avoid loading or having Rolling stock which will never run togather (yes, I'am a bit crazy from time to time).

    I did this too, i have 3 routes directories: Routes_eu, Routes_uk and Routes_us. :)

    Mein System: AMD Ryzen 7 7800X3D, MSI X670E TOMAHAWK WIFI socket AM5, G.Skill Trident Z5 Neo 32 GB CL30 DDR5-6000 RAM-Kit, ASUS GeForce RTX 4070 OC-Grafikkarte, Samsung 2 TB 980 EVO PCIE SSD fur TSC, 1TB Samsung 970 EVO PCIE fur Win11 und Corsair EX100U 2 TB external ssd mit usb-c Gen3.2 fur TSC backup. CORSAIR Hydro X-serie custom watercooling setup.

  • Naja da gibt's doch viele Möglichkeiten der Auslagerung, Holzhammer wäre sich einfach den Asset und Content Ordner für "Ausländer" und "Inländer" herrichten und je nach Lösung vor Gamestart raus- oder reinzuladen, alles nix neues, aber so richtig prickeln ist das auch nicht. Mein Assetordner hat 172 GB und der Contentordner 29 GB, brauchbarer Rechner mit SSD und guter Graka, fertig, läuft alles wunderbar, aber bei den besagten 3,6 GB ist Schicht.


    Da sind die 80 MB schon interessanter, ganz ehrlich ich könnte auf diese ganze Oberfläche und Shopbildchen komplett verzichten, die frisst sicher ein 100derter dazu, man müsste einen Weg finden "kalt" den Editor oder das Spiel zu starten etwa aus RW tools. Texturgrößen an sich sind tausende male diskutiert und natürlich kommt es aufs Bauen an und da sind die Payware Hersteller nicht alle sparsam und intelligent, alles alt bekannte Hüte.


    @ES64F4 great job, from my side a dream would be to skip the entire interface/shop advertisements e.t.c, doing a cold start of Editor or Player, maybe saving another 100 MB (e.g. starting the game from RWTools)

  • [...]ganz ehrlich ich könnte auf diese ganze Oberfläche und Shopbildchen komplett verzichten,

    Mir würde so eine Art "Browser" aussreichen, wo alle Szenarien und Strecken gelistet sind und dann erst die eigentliche railworks.exe beim Start des Szenarios geladen wird. Diese dämliche Werbung im Ladebildschirm geht mir schon immer auf die Nerven. Man könnte dort was viel sinnvolleres anzeigen wie eine Streckenkarte und Infos usw. Aber nein immer diese blöde nervige Werbung. Da kann noch so oft "CSX Heavy Haul out now" stehen und trotzdem möchte ich es nicht. Vorallem ändert sich die letzte Zeit gar nichts mehr an der tollen Werbung. Zwischenzeitlich sind zig neue Sachen rausgekommen, aber immernoch kommt nur Werbung für die China Strecke da und Heavy Haul.