So, kleines Update. Wie bereits berichtet, hatte ich am 27.3. eine relativ ausführliche email an Duncan Best, seines Zeichens VP für Marketing bei DTG geschickt. Inhalt kurz zusammengefasst: Hinweise die gegenwärtige Wahrnehmung von DTG hier im Forum betreffend inkl. einiger Bemerkungen was die Qualität von Support "Antworten" angeht und die Qualitätssicherung (eben am Beispiel der BR 145 und der ER 20).
Eins vorweg: Auch wenn es eine ganze Weile gedauert hat, bis ich eine Antwort bekommen hatte, fiel die doch erstaunlich ausführlich, recht positiv und detailliert aus. Ich warte allerdings noch auf die Freigabe, dass ich das hier posten darf (vllt. auch nur auszugsweise). Also hier noch ein wenig Geduld.
Heute kam dann (nach langem Warten) auch endlich die Antwort auf meine ursprünglichen technischen Fragen die BR 145 und die ER 20 betreffend. Diese Antwort will ich euch allerdings nicht vorenthalten. Leider fällt die alles andere als hilfreich aus. Aber lest selbst. Der einfacheren Lesbarkeit halber, hab ich mal meine Teile/Fragen markiert.
Jan
P.S. Ich habe nichts gekürzt oder geändert. Deren Englisch ist so schlecht -.-
_______________________________________________
MRCE ER 20:
Jan: In your product description LZB is advertised as a feature. I can not find an LZB function in the loco or a reference in the manual how to switch it on. On LZB enabled tracks like Hamburg-Hannover it doesn’t work.
DTG: The MRCE ER20 does not have LZB. This is why it does not function, nor referenced in the manual. It is however mentioned on the Steam page, which we will have amended.
Jan: And in addition I found that the Zags 122 wagons don’t have any sound. They are effectively mute.
DTG: Zags 112 wagons only have a rolling sound, which when near the loco you cant hear as the loco is loud. At the far end of the train it is quiet, but there.
BR 145:
Jan: The engine sound is vanishing from above 45 km/h. The loco is then almost mute.
DTG: Engine sounds are present throughout entire speed range of the loco, power circuit audio drops off as power draw drops off, which, when opening throttle to 100% from standing start is at approximately 40-45. As expected.
Jan: The traction gauge (left instrument „Traktion“) is not working when using the brake (it only shows acceleration).
DTG: Traction Ammeter on Dash functions under both power and dynamic brake as expected.
Jan: The dynamic brake of the loco doesn’t seem to work at all. It makes a sound when using „.“ or „,“ but there is no lever moving in the cab, nor is the loco decelerating
DTG: Dynamic brake on these locos is only available as part of the combined train brake. Due to the way the Train Simulator works, to have a dynamic brake requires the HUD control to be present, even though it has no effect. As the HUD control is there, the Keyboard keys are present, but again have no effect on the operation of the brake. Brake operates as expected when used in the appropriate way.