The solution is: Don't use the build in function...
Just programm your own Emergency Brake function in your lua script. Thats the way i use to make PZB emergencybrakes.
The solution is: Don't use the build in function...
Just programm your own Emergency Brake function in your lua script. Thats the way i use to make PZB emergencybrakes.
Gab es da schon ein Update für das Fahrzeug?...
Bisher ist das erwähnte Update von Chris noch nicht verfügbar - oder ich habs übersehen.
Nein das Update ist noch nicht draussen.
Ist bei dem Update auch ein Soundupdate dabei?
No update yet. Still working on v1.1.
It will be ready before Christmas. I also then need to do many MANY updates to a lot of my older trains too.
Hallo. Habe mir den Flirt 3 im Sale gegönnt.☺ echt suppi.Weiß nicht, ob ich für das update zu spät bin oder es schon gesagt wurde. Könnte man evt. die empfindlichkeit des Kombihebels senken und so einstellen, das er in Neutral einrastet? Das wäre toll.
Taste "E" drücken
für die neutralstellung? Okay
Yes - E = neutral (for the throttle). Have a look in the handbook for other controls
Danke..ja man hat das alles, aber ist oft zu faul zum lesen☺sorry. Und mit der Empfindlichkeit ist nix zu machen?
Hey, das wusste ich auch noch nicht. Und ich fummel die ganze Zeit mit A und D rum, um in die Nullstellung zu kommen
Natürlich alles nur Spaß
Gerade kam Railtraction eine Mail, dass der Flirt3 auf V1.1 geupdatet wurde.
FLIRT3
========================= v1.1 Release Notes =========================
All: Ctrl-F9 and Ctrl-F10 now auto-repeat for changing destination boards
All: When handbrake is engaged, throttle should be locked or at least not be allowed to add power
All: Better speed control brake holding when going down long inclines - maintains speed much closer to target now
All: Default cab light to OFF
All: Turned down intensity of the blue in the MFDs
All: For modders - changing the blueprint Maximum value for the control “CruiseTargetSpeedIndicator” will allow the speed limiter to go higher than factory standard. Standard for NS/Rnet is 140. Standard for Süwex is 160. Making this value 200 will allow the cruise limiter to go up to 200km/h BUT the in-cab indicator will only go as high as the analog dial allows.
All: Added sand sprayers to front bogies
All: External cab textures now not luminous - cab is dark at night
NS: Added NS Logo to the nose
NS: Added 'door closed' light to main instrument panel in cab
NS: Added fictional destination “IJdam” to NS version
NS/Rnet: added cab light button on right console
NS/Rnet: Fixed analog speedometer needle to be more accurate
NS/Rnet: door closing sound to be the same as Suwex version.
Süwex: PZB pickup added to front bogie
Süwex: Fixed disappearing combination handle (would disappear when right at the bottom of the screen)
Süwex: Swapped red and yellow brake needles (were wrong way around)
Süwex: Changed PZB fully restrictive mode - 15 seconds below 10km/h. Does NOT automatically go into restrictive mode if you come to a stop, unless you’ve been stopped for more than 15 seconds.
All : Documentation updated to reflect all the above changes
An alle Käufer, die das Produkt direkt von Christrains.com gekauft haben: Wie läuft da eigentlich ein Update ab? Erhalten alle bei Verfügbarkeit eine Mail mit einem Downloadlink oder wie genau muss ich mir das vorstellen?
(Ist mein erster Kauf direkt von der Website)
Liebe Grüße
Edit: Gerade gefunden http://www.christrains.com/hel…owledgebase.php?article=3
The product updates will be coming in the next 2 or 3 days. It depends on how long it takes the different webshops to update. My store will be sending update emails today.
Thanks @ChrisTrains!
Btw whatever you´re working currently on, is there a possibility of developing an FLIRT 1 (RABe 521)? I´m using them more or less daily.
I already have a plan for what comes after the current mini project but I can put the Flirt1 in my "possibility" list for later this year maybe.
Now downloading version 1.1 from Just Trains:)
@ChrisTrains Allright. I´m living not far away from Stadler Althenrhein HQ and SBB Deutschland using about 10 RABe 521 arround here at Constance (The route they´re traveling will be fully featured in the upcomming Constance to Villingen currently developed on behalfe of vR).