I can change the blueprint in the editor, then compile it for the game. But I can't change it IN the game while the game is running.
ChrisTrains Stadler GTW
-
- erhältlich
- BkBtMarcel
-
-
Gibt es eine Möglichkeit, den ZZA eines KI-Zuges zu beeinflussen? Im Manual finde ich dazu nichts...
@ChrisTrains Is there a way to change the Destinationboard of an AI-Train in a scenario? I can't find anything about that in the manual...
No - sorry. I had to make the choice of allowing the player to change the destination in-game, or letting it be set only once when the scenario was created. I thought changing it in the game was more flexible.
There is a developer who has written some scenario scripts that can force my signs to change in a scenario but he is still debugging it right now. -
Can you tell us the name of the developer @ChrisTrains?
-
Can you tell us the name of the developer @ChrisTrains?
His name is Rudolf Jan Heijink . He's done some great work on scripting and has even written a scenario scripting guide (which is a bit out of date because I'm changing the way my signs work so that they work in rolling-start scenarios).
The guide is here : http://www.dutchrail.eu/nl/dow…-scenario-scripting-guide -
Hallo und Guten Morgen
Für alle die bei Railtraction gekauft haben.Ich habe gestern Chris angeschrieben und den Kaufbeleg mitgeschickt.17 min später hat er Mir einen Link mit der Version 1.1 und passender Seriennummer geschickt.
Ein äußerst netter Zeitgenosse!So ein schnellen Service findet man bei Payware Herstellern selten.Euer Trainchef
Danke für den Hinweis.
Es vergingen grad 7 Minuten und ich hatte das Update inkl. Serial.
Vielen Dank an ChrisTrains.
-
-
Support will be a little slower for the rest of the week as I will be travelling
-
@ChrisTrains Will you published the update (OEDG-Repaint and German train security) also at RailTraction.eu?
(Sorry for my bad English ) -
Soll wohl schon da sein laut dem Post im RSSLO DB Vectron Threat.
-
GTW V1.1 DMU
========================= v1.1 Release Notes =========================
- Fixed: bug where tailing wagons would not set their destination boards to blank
- Fixed: lag-spike bug where more than one than one train would cause a "pulse" in framerate every second
- Fixed: missing high speed traction motor sound in passenger view
- New: Arriva-specific cab - different levers and some lights change positions
- New: Sun shades can be moved in the cab (use mouse)
- New: Added deadman's vigilance system (Dutch versions) - PLEASE READ THE HANDBOOK
- New: ODEG German version with PZB and SIFA emulation - PLEASE READ THE HANDBOOK
GTW V1.1 EMU
========================= v1.1 Release Notes =========================
- Fixed: bug where tailing wagons would not set their destination boards to blank
- Fixed: bug where certain electric consists would prevent routes from being chosen in quickdrive
- Fixed: bug where passenger doors would not open on GTW-E Veolia version
- Fixed: bug where ATB '3bells' sound would sound during emergency braking
- Fixed: bug where ATB would not 'see' red lights in some situations
- Fixed: bug where ATB single bell might not sound under certain situations
- Fixed: lag-spike bug where more than one than one train would cause a "pulse" in framerate every second
- Fixed: wrong image for main cab controls in French user's guide
- New: Sun shades can be moved in the cab (use mouse)
- New: Added deadman's vigilance system (Dutch versions) - PLEASE READ THE HANDBOOK
- Improved : ATB system better reliability when passing yellow signals
Quelle: facebook.com/permalink.php?sto…d=306641089443090&fref=nf
-
Was meinst du was hier schon die letzten Beiträge diskutiert wird !!!
Es geht darum ob es bei Railtraction verfühbar ist ...
-
-
Ist es.
-
Mich persönlich interessiert das Thema nicht. Deshalb hab ich den Thread auch nicht verfolgt.
Ursprünglich hatte ich die Änderungen aus dem RT-Facebook-Post (u.a. Vectron, GTW,...) mit im Vectron-Threadgepostet.
Ein User wies mich dann auf diesen Threat hin.
In der gut gemeinten Absicht hier Hilfreich sein zu können hab ich den Teil mit dem GTW hier nochmal gepostet.Aber egal
Gruß
-
Was meinst du was hier schon die letzten Beiträge diskutiert wird !!!
Es geht darum ob es bei Railtraction verfühbar ist ...
Mal den Link zu Facebook im Browser deiner Wahl zu öffnen ist auch wirklich zu viel verlangt.
Undankbares Pack die von Railtraction, also wirklich, können ja gefälligst zu einem nach Hause kommen und es direkt installieren.
-
1. Einloggen bei http://www.railtraction.eu/,
2. Meine Downloadartikel
3. Stadler - GTW - Christrains -GTW -Full version downloaden
4. Installieren, dann Version 1.1. im RS dann vorhanden.
MFG
Eckstone -
Mal den Link zu Facebook im Browser deiner Wahl zu öffnen ist auch wirklich zu viel verlangt.
Undankbares Pack die von Railtraction, also wirklich, können ja gefälligst zu einem nach Hause kommen und es direkt installieren.
Nur um das mal klarzustellen : Ich habe den GTW direkt von ChrisTrains und somit das Update schon lange auf meiner Platte. Wollte nur @Engelbert erklären, worum es in den letzten paar Posts ging und nicht selber wissen, wie der Stand des Updates bei den verschiedenen Anbietern ist.
Also kein Grund zum pöbeln ... -
-
Thread, nicht "Threat", Leute.
Threat = Drohung
Thread = Faden/ForumthreadDamit die Engländer nicht den falschen Eindruck von uns kriegen...
-
[OT]Das erledigt allen voran die Merkel schon[/OT]
-
@ChrisTrains
Hi Chris, do you plan do make a repaint of the STLB or the GKB? These are very similar to the ODEG (they also have PZB installed) and Arriva models, so I think you don't really have to modify the train!
Information:
http://www.stadlerrail.com/med…heets/STLB_EMU_0509_d.pdf
http://www.stadlerrail.com/med…STLBE0509d_STLB_EMU_D.pdf
http://www.stadlerrail.com/med…s/GGKB0909e_GKB_E_low.pdf -
-
Naja... Thurbo ist halt noch etwas mehr... Da bräuchte man wirklich nur ein Repaint! Die sind baugleich mit den Arriva. Wäre ja schade wenn man nur einen "PZB-GTW" macht.
-