Beiträge von schmitti52

    Hi,


    ohne Werbung können solche großen Webseiten kaum mehr finanziert werden. Wenn man sich den Spendenbalken rechts im Forum ansieht, stellt man auch schnell fest, dass dieser in den letzen Monaten kaum gefüllt wurde…

    Wenn ich überlege, wie viele Seiten in den letzten Jahren gekommen und gegangen sind. Ich für meinen Teil hab mich entschieden, nur bei den großen Webseiten aktiv zu sein, die sich in den letzten Jahren etabliert haben. Alles andere macht keinen Sinn. Wenn ich bedenke, ich hätte dort Szenarien oder andere Freeware hochgeladen und diese in meinen Readmes verlinkt und ständig würde sich die URL ändern und ich müsste meine Readmes jedes Mal anpassen, weil ich die passenden Sets nicht finde, dann wäre das absoluter Humbug. Daher setze ich grundsätzlich auf vertrauenswürdige Seiten, die jahrelang Bestand haben. Alles andere sind nur so Hobbyprojekte, die wie Eintagsfliegen kommen und gehen.

    Guten morgen und einen schönen 1. Advent,


    ich habe einen Vorschlag der bestimmt im Sinne viele Modder für den TSW ist. In einem anderen Thread wurde hier der Wunsch geäußert, .pak - Dateien hochladen zu dürfen. Administratoren wäre es möglich .pak-Dateien zu erlauben? Die Modder müssten aber zum Download verfplichtend eine Readme mit hochladen. Das würde den TSW Moddern die Arbeit erleichtern. Bitte auch an die .tsw2liv - Formate für Repaints denken.

    Ich biete hier folgendes DLC zum verschenken an "Train Simulator: Miami - West Palm Beach Route Add-On", da ich es doppelt habe und nicht brauche. Interessenten dürfen sich gerne per PN melden.



    Lassen Sie die Sonne rein mit der neuen Miami – West Palm Beach Strecke für Train Simulator und fahren Sie diese Pendlerstrecke unter dem wolkenlosen, blauen Himmel von Mangonia Park nach Miami Airport.

    Die 114km (70 Meilen) lange Strecke verläuft parallel zur südlichen Ostküste Floridas und beinhaltet achtzehn Bahnhöfe entlang der Strecke. Eine typische Bahnstation dieser Strecke besteht aus zwei Bahnsteigen, verbunden über eine Fußgängerbrücke, und je einem Gleis für Züge Richtung Norden und Süden.

    Die wichtigste Bahnstation entlang der Strecke ist West Palm Beach, die im Jahre 1925 eröffnet wurde. Die Strecke wurde 1991 komplett restauriert und steht auf dem amerikanischen „National Register of Historic Places“, einer Liste mit historisch bedeutenden Orten. Beeindruckend sind die Wände in Pastelltönen und der dadurch entstehende Kontrast zu den schweren Dieselmaschinen, die die ikonische Architektur der Bahnstation durchfahren.

    Die neue Station am Miami Airport schmiegt sich eng an die Miami Central Station und ist noch nicht eröffnet. Beide Stationen zusammen bilden einen wichtigen und gemeinsamen Umsteigepunkt zwischen der Eisenbahn, der Metro, den Bussen sowie dem Airport Shuttle.

    Nach einer Vereinbarung mit dem Florida Department of Transportation, leitet CSX den kompletten Bahnverkehr durch eigene Stellwerksmitarbeiter und führt die Wartung der Bahnanlagen durch. Im Gegenzug hat CSX das alleinige Transportrecht für Güter auf dieser Strecke. Die Strecke kann mit relativ hohen Geschwindigkeiten befahren werden, ca. 125km/h für Personenzüge und 96km/h für Güterzüge.

    Mit der Strecke erhalten Sie die P42DC sowie die Dash 8-40CW Diesellokomotiven. Der Personenzug „Silver Star“ ist ebenfalls nachgebildet. Dieser Zug verkehrt zwischen Miami und New York, immer entlang der Atlantikküste. Von New York bis Washington wird der Zug von ACS-64, HHP-8 oder AEM-7 Lokomotiven gezogen, zwischen Washington und Miami ziehen P42 Lokomotiven diesen Zug. Der „Silver Star“ verfügt auch im Train Simulator über seine typische Wagenzusammenstellung, die Reisenden maximalen Komfort auf dieser langen Fahrt bietet.

    Szenarien:

    Acht Szenarien für die Route


    • Willkommen in Florida
    • Silver Star gen Süden
    • Steinbeförderung durch die Nacht
    • Große Eröffnung
    • Dash 8 Rangieraufgaben
    • Der Silver Star nach Miami
    • Fracht auf der Hauptstrecke
    • Sturm über Florida

    Weitere Szenarien sind in dem online Steam Workshop und im Spiel erhältlich. Die Szenarien des Train Simulator Steam Workshops, die viele weitere spannende Spielstunden garantieren, sind kostenfrei und einfach zum Herunterladen. Szenarien werden täglich hinzugefügt. Warum testen Sie es jetzt nicht einfach aus!

    Klicken Sie hier für weitere Steam Workshop Szenarien.

    Hauptmerkmale:

    • 114km lange Strecke von Miami nach West Palm Beach
    • Miami Central Station
    • Die neue Miami Airport Station
    • Die beindruckende Küstenlinie Floridas
    • Die historische West Palm Beach Station
    • Amtrak P42DC Diesellokomotive mit Silver Star Personenwagen
    • CSX Dash 8-40CW Diesellokomotive
    • Szenarien für diese Strecke
    • „Schnelles Spiel“ kompatibel
    • Downloadgröße: 1,273mb

    Addon ist bereits verschenkt.

    Ich biete hier folgendes DLC zum verschenken an "Train Simulator: Riviera Line in the Fifties: Exeter - Kingswear Route Add-On", da ich es doppelt habe und nicht brauche. Interessenten dürfen sich gerne per PN melden.



    Produktbeschreibung:


    Incorporated by an Act of Parliament in 1835, the origins of the Great Western Railway lay with merchants from Bristol who felt threatened by the growing strength of Liverpool as a major trading port through its development of a railway connection to London. In order to maintain the importance of their own port, a railway to the west was most definitely needed!

    Infamous for its use of the alternative ‘Broad Gauge’ 7ft infrastructure, the GWR was happy to wage war with other developing railway companies throughout the remainder of the 1900s, as lines extended across much of the country using mostly ‘Standard Gauge’ 4ft 8½in. Slowly though ‘Mixed Gauge’ began to eat its way south into GWR territory as the arrangements for transhipment from one mode to the other for onward travel became a major bugbear. Following further action from Parliament, the continuation of Broad Gauge was a lost cause. However, the required space for operating a Broad Gauge railway meant that on conversion to Standard Gauge, available land was extremely generous. Something which the GWR would not always learn to take advantage of as we shall see from one particular line on the south coast.

    Construction of the line from Newton Abbot to Kingswear occurred in stages between 1852 and 1864 and, unlike other branch line additions, this one attracted higher than expected patronage from the very beginning. No later than the 1890s, the railway was the sole factor in establishing Torbay as one of the top holiday destinations of the era. By 1905 the line was doubled, although curiously only as far as Paignton, leaving the final six miles to Kingswear as single track. Given continued exceptional growth in traffic through to the 1930s, the GWR was forced to begin works to enlarge Paignton, though sadly this was interrupted by the onset of war, and ultimately the plans never became reality. Had any of the other ‘Big Four’ operated the route, no doubt Paignton would have developed into a major terminus, but continuing under the GWR the endless line of holiday trains had to be processed by a facility with no more than one platform for each direction. To suggest this was still just a ‘branch line’ was an understatement as it was not uncommon even on weekdays that more trains were bound for Torbay, than those to Plymouth or Penzance.

    The line down from Exeter St David’s to Kingswear is defined by two constituent parts – the high speed coastal run, skirting the beaches and bays along the Dawlish Sea Wall; and the mountainous curvaceous crawl down to the seaside resorts. Operating the required trains and timetables therefore required crews of very broad experience and skills, especially given that to keep everything moving services frequently operated very early in the morning and usually late into the night. Add in the occasional channel storm and you have ingredients for some very weathered men and machines.

    Both Exeter and Newton Abbot were well established locomotive depots by the peak of steam operation of the route in the 1950s, with full compliments of water, coal, turntables and extensive maintenance facilities, let alone vast stabling sidings for stock to cater for any and all requirements. Most engines would visit one of these locations during their time in the area, aside from those allocated to the depots permanently.

    Paignton and Kingswear equally featured facilities to establish themselves, with the latter complimented by its own turntable, even if it was somewhat squeezed into the limited available space. To relieve Paignton of some of the stresses, nearby Goodrington Sands Halt was extensively expanded to provide lengthy carriage sidings. Efforts went even further by starting some services at the Halt, and while this only consisted of four northbound trains a day, between them some 36 coaches and over two thousand passengers would be catered for in just a few hours!

    To facilitate all this traffic, what about looking at the prestigious motive power developed and assigned to the significant task of keeping the south coast moving, and the GWR is certainly famous for its contributions to the history of steam traction.

    Eighth in line as Locomotive Superintendent at the GWR, Charles Collett was following in the footsteps of some very big names for engine design. Isambard Kingdom Brunel himself, William Dean and George Jackson Churchward to name but a few to have gone before and left their mark on the rails to the west.

    Taking up the post in 1922, Collett was first presented with the myriad of locomotive types absorbed from company mergers that in several cases would continue to occur for years to come. Collett was quick to establish a means of standardisation by rebuilding many locomotives using common GWR manufactured parts from Swindon works. Though this was not his desired focus.

    Charles Collett wanted to design modern new locomotives, and it was in this field where he was able to leave one of the most significant marks in the GWR history. Wishing to replace many older types with bigger and better performing machines, Collett would apply his attention to both tank and tender types, producing no less than 25 different designs that would see full production during his occupancy.

    Amongst those productions would come some of the most iconic locomotives of the day. The GWR being what it was, which some would claim as the birth of modern marketing techniques, Collett was responsible for the powerfully named Castle, Hall, Pannier, Grange and ultimate of them all, King classes. All being of the 4-6-0 type with the exception of the Pannier, the locomotives would all be ideal express operators for the GWR. Each one of these designs carrying appropriate names both for themselves and the services they hauled.

    This was indeed the pinnacle of steam locomotive development at the GWR. For it was also under the reign of Charles Collett that diesel power would first appear, and hence forth the landscape of railway traction would change forever.

    Transfer this world to the realms of Train Simulator and you can see we have the setting for a most amazing experience with the pressures of squeezing mainline traffic onto branch line facilities; from shunting coaching stock, to hauling holiday expresses and from managing locomotives to maintaining the timetable.

    Driver Assist

    Have you ever wanted to drive a steam engine in Train Simulator but thought they were too complicated, difficult to understand or just too hard to control? Now you can with our new Driver Assist!

    The all new Driver Assist feature provides you with real-time feedback on the handling of the locomotive, to teach you how to provide optimum control input in order to keep the engine at peak operating condition. Initially we’re including this just for the steam engines in TS2016 but will be listening to your feedback and look at implementing it to other types of locomotive.

    Driver Assist works by highlighting the control required to be adjusted and provides you with detailed instructions and real-time feedback as to how far you need to move the control and what effect it has on the locomotive. Once you’ve got the hang of it, the system is designed so you can turn it off and go it alone. If you get stuck and feel you need the help again, you can turn it back on.

    Included Locomotives & Rolling Stock

    • GWR 4073 Class (Castle Class) in Brunswick Green, Wartime and Weathered Liveries
    • GWR 4073 Class (Castle Class) Double Chimney Variant in Brunswick Green Livery
    • GWR 5700 Class (Pannier Tank) in Brunswick Green, Clean and Weathered Liveries
    • GWR 6000 Class (King Class) in Express Blue and Brunswick Green Livery
    • GWR 6800 Class (Grange Class) in Brunswick Green, Clean and Weathered Liveries
    • GWR 6959 Class (Modified Hall Class) in Brunswick Green, Clean and Weathered Liveries
    • Hawksworth Centenary Coaches in Blood & Custard Livery
    • GWR Collett Excursion Coaches in Blood & Custard and Maroon Liveries
    • BR Mk1 Coaches in Chocolate & Cream Livery
    • GWR 3, 5 and 7 Plank Wagons, Standard Vans, Fish Vans, Milk Tanks, Siphon G Wagons and 20T GWR TOAD Brake Van

    Included Scenarios

    The Riviera Line in the Fifties Route Add-on includes fifteen career scenarios:

    • 01. [Castle] Introduction to the Castle
    • 02. [Pannier] Good run to Goodrington
    • 03. [Pannier] Climbing out of Kingswear
    • 04. [Pannier] Saturday Shuffle
    • 05. [Pannier] Saturday Puzzle
    • 06. [Castle] Goodrington Gamble
    • 07. [Castle] Exeter Endurance
    • 08. [Castle] Running Half Full
    • 09. [Castle] Running Half Empty
    • 10. [Grange] Express Freight
    • 11. [Grange] Extreme Freight
    • 12. [Grange] Dawlish Sunrise
    • 13. [Grange] Dawlish Storm
    • 14. [Castle] Operation Torbay
    • 15. [Castle] Torbay Troubles

    The Riviera Line in the Fifties Route Add-On also includes three Railfan Mode scenarios and two Quick Drive Scenarios:


    • [RailfanMode] Churston
    • [RailfanMode] Newton Abbot
    • [RailfanMode] Dawlish
    • EK QD Northbound
    • EK QD Southbound

    More scenarios are available on Steam Workshop online and in-game. Train Simulator’s Steam Workshop scenarios are free and easy to download, adding many more hours of gameplay. With scenarios being added daily, why don’t you check it out now!

    Click here for Steam Workshop scenarios.

    Common Key Features

    • Advanced steam engine simulation for all included locomotives
    • Steam Chest & Steam Heat Simulation
    • Larger Hawksworth Four-Row Superheater Simulation (Castle Class)
    • Live & Exhaust Water Injector Function
    • Advanced Particle Emitter Function
    • Fire Pulsing & Visible Fire Level
    • Realistic Wheelslip/Sanding Function
    • Realistic Cylinder Cock Control + Damage Simulation
    • Realistic Boiler Priming Simulation
    • Shifting Water Acceleration/Braking Simulation
    • Water Sight Glass + Regulator Lubrication
    • Water Trough Tender Refilling Function
    • Small & Large Ejector Function
    • Headcode & Headboard Function
    • Cab & Instrument Lighting (Where Appropriate)
    • Quilling Whistle
    • Smokebox Door, Blowdown & Ashpan Simulation
    • Driver Assist Functionality
    • Accurate sounds provided by Steam Sounds Supreme
    • Fifteen challenging career and three Railfan Mode scenarios
    • Quick Drive compatible

    na super... jetzt sind die Downloads nicht mehr erreichbar, die in den readmes hinterlegt waren... warum müssen die ganzen Downloads über zig Portale verstreut werden. Ich verstehe das einfach nicht. Da hat man ganz schnell keine Lust mehr auf Freeware, wenn jedesmal irgendwelche Seiten verschwinden und so andere Downloads kaputt gehen.

    DTG hat ein Video zum Lively Designer veröffentlicht.


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    Ich hätte einen, beginnt mit "keine Ahnung was ihr beiden da treibt und endet mit, es juckt eh kaum einen..." Aber das wolltet Ihr beiden Spaßvögel sicherlich nicht hören ;) Ihr liked euch gegenseitig und das war`s auch schon, keine Ahnung was euer Ziel ist, aber hier sehe ich nicht wirklich eine "Heimat" für euch, but we don´t know... Good luck

    Also sowas demotivierendes von einm Freeware-Entwickler zu hören ist schon sehr erbärmlich. Scheinbar setzt du hier deine letzte Chance gewaltig aufs Spiel mit solchen abwertenden Aussagen. Daraus gelernt scheinst du ja wohl nichts zu haben.


    Alleine die Aussage "Hier sehe ich nicht wirklich eine Heimat für euch". Was erlaubst du dir bitte solch ein Urteil zu fällen ? Gehts noch? Sorry aber ich glaube du hast hier keine Heimat verdient! Sorry Mods und Admins aber das geht ja mal gar nicht!


    @mijos3 lass dich von solchen Leuten, die nicht mit sich selbst zufrieden sind unterkriegen. Ignorier diese Aussagen und mach weiter so. Jeder Beitrag zum TSW ist ein Gewinn!

    Ich poste hier nochmal die Aufnahme des Livestreams. Dort beantwortet DTG Fragen der Community. Falls das Video doch schon hier im Forum gepostet wurde und ich es übersehen haben sollte, dann bitte meinen Beitrag löschen


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    Update 2.2 erschienen:

    @Thaddäus Das hätte ich unglaublich gerne gemacht, aber die Registrierung wollte meine Daten irgendwie nicht annehmen, hm. Damit die Daten aber nicht verloren gehen, poste ich die gefundenen Fehler erstmal hier:

    es ist sowieso Schwachsinn das Fehler in einem anderen Forum gesammelt werden, obwohl die Mehrheit der Leute sich hier herumtummeltet. Alsob ich mir jetzt extra die Arbeit mache und mich in einem anderem Forum registriere. Sorry 0 Verständnis für diesen Zirkus.