Wenn ich die Zentrale meiner Firma in Aarhus besuche, sehe ich dort auf den Abstellgleisen des Hauptbahnhofs ein weiteres Debakel von AnsaldoBreda herumstehen, auch erwähnt im Wikipedia-Artikel:
"Denmark
Delivery of 83 IC4 trainsets for the Danish State Railways DSB was originally planned for 2003-2006. As of March 2013, 22 trainsets have still not been delivered,[21] and only 19 of the trains delivered were deemed sufficiently reliable to transport passengers by the operator.[22] In December 2011, it was reported that one of the missing IC4 trainsets planned for delivery in Denmark was found in Libya.[23] Reportedly, AnsaldoBreda and then Italian prime minister Silvio Berlusconi gave Libyan dictator Muammar Gaddafi the trainset as a present on the occasion of the 40th anniversary of Gaddafi's revolution in 2009. [24][25]"
Die 19 gelieferten Züge stehen dort untätig herum, sind nicht abgenommen. Abends sieht man die 2 x 19 roten Zugschlußlichter leuchten, warum auch immer die auf dem Abstellgleis an sein müssen.
Gruß
Norbert