Oke, dann lag es wohl daran
vR BR 120 EL Problems
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Ich habe viel heute rum-experimentiert.
Einmal hat die Freigabe Taste tatsächlich geholfen. Ich konnte nicht beschleunigen, habe alles für ein paar Minuten versucht (bis die Lok zum Stillstand gerollt ist) und nach der End taste - Freigabe - ging es plötzlich wieder (und es gab davor keine Zwangsbremsung).
Es hilft auch wenn man zum Desktop runter Tabed, und dann ins Trainsimulator wieder zurück geht.
Wie gesagt, es sind nur spezifische Scenarien wo es Probleme gibt. In anderen fährt die 120 einwandfrei.
Noch was, meistens wenn ich mit mehr als 140kn zu fahren versuche, geht die leistung sofort auf 0 runter (als ob es eine Trennschutz funktion gibt). Wenn ich dann das selbe Scenario wieder versuche, kann ich mit max Power beschleuningen (obwohl die Räder dann schlupfen). It all seems a bit random!
Sorry about the poor German
Neil
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Wie gesagt. Handbremse unbedingt beachten.
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Es war die Handbremse
Thank you for all your help.
ps. Why is there no big wheel to release the Hand brake a la BR103 etc. Is there a way of releasing the handbrake in the Führerstand, or can you only use the HUD?
pps. Thank you AbsolutesChaoz for the fantastic scenario!
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It's also possible to use the number sign: "#" (for german keyboard layout).
Other keyboard layouts may have a different hot key, I don't know. -
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Second way would be hitting the little wheel with the applied brakes in the F3-HUD. You can find it in the coupling sub-menu.
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ps. Why is there no big wheel to release the Hand brake a la BR103 etc.Because there is no such wheel in reality. The 120 has a spring brake (Weiß der Teufel ob das Wort richtig ist ) and no classic hand brake
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Spring brake is correct if normally the handbrake is held off by air pressure but applied automatically by springs if the air pressure drops or is removed. This is the method used on a lot of modern British Mutliple Units.It is independent of the normal train brake.