ChrisTrains Stadler GTW


  • Wo
    Hat es bei mir nicht geladen, erst nach dem schreiben des Posts

    Ich weiss musste das Bild durch einen Umweg hochladen, denn über Christtrains Webseite akzeptiert das Programm das Bild nicht.

    ''Wir leben in einer Welt, worin ein Narr viele Narren, aber ein weiser Mann nur wenige Weise macht.'' Georg Christoph Lichtenberg

  • Neues Bild vom Führerstand. Wie man sieht, wurden die Schalter links unterhalb der Bremsdruckanzeige hinzugefügt. Somit ist das Cab fast fertig.
    Jetzt fehlt noch die Passagieransicht. @ChrisTrains If you need any pictures of the passenger view, I can send you some or even specifically take pictures in the train (since I live in the region) of areas that you need.

    I Will let you know if I need anything but Thurbo have a really good virtual tour of the GTW on their website

    My German is non-existent - please be patient :whistling:

    Einmal editiert, zuletzt von ChrisTrains ()

  • Neue Passagieransicht.




    Zitat von ChrisTrains


    Starting work on the GTW Thurbo passenger view - using the Capital Metro version as the rough framework.

    ''Wir leben in einer Welt, worin ein Narr viele Narren, aber ein weiser Mann nur wenige Weise macht.'' Georg Christoph Lichtenberg

  • Neues Bild vom THURBO GTW
    Sieht verdammt gut aus, nur ist der Zugzielanzeiger im Fahrgastraum Grün statt Orange.
    Ausserdem besitzen, alle THURBO GTW's zusätlich LCD Sreens beim EInstiegsbereich, wurden ich glaube ich vor 1-2 Jahren damit ausgerüstet.


    Thurbo passenger view done. Now working on other GTW bugs for v1.2

  • @ChrisTrains Yeah, the train looks really great, however I agree with NightFox, could you please include the passenger lcd display, here is a picture close up:


    ''Wir leben in einer Welt, worin ein Narr viele Narren, aber ein weiser Mann nur wenige Weise macht.'' Georg Christoph Lichtenberg

    Einmal editiert, zuletzt von 1999Werdna ()

  • Sieht verdammt gut aus, nur ist der Zugzielanzeiger im Fahrgastraum Grün statt Orange.

    Du meintest wohl das Gegenteil ;)


    EDIT: Pardon, habe das falsch verstanden. Im Original gibt es auch noch einen Abschnitt mit STOP, oder? Aber das ist natürlich im TS nicht umsetzbar.

    ''Wir leben in einer Welt, worin ein Narr viele Narren, aber ein weiser Mann nur wenige Weise macht.'' Georg Christoph Lichtenberg

    Einmal editiert, zuletzt von 1999Werdna ()

  • @ChrisTrains Thanks, but at the moment the newest picture says:

    Zitat

    images/news20150617.jpg Doesn't exist. Not here. Sorry

    ''Wir leben in einer Welt, worin ein Narr viele Narren, aber ein weiser Mann nur wenige Weise macht.'' Georg Christoph Lichtenberg

    Einmal editiert, zuletzt von 1999Werdna ()

  • Neue Bilder, der Thurbo wird anscheinend einen Tempomat bekommen?



    Zitat von ChrisTrains

    Whilst I'm writing the documentation for the Thurbo GTW, here's a couple of photos. Also - all GTWs will get a cruise control speed display in the next version (as well as other improvements and bug fixes)

    ''Wir leben in einer Welt, worin ein Narr viele Narren, aber ein weiser Mann nur wenige Weise macht.'' Georg Christoph Lichtenberg

  • [Info]
    Zum normalen GTW gab es heute ein Update:



    RELEASE NOTES.
    GTW-E RELEASE NOTES v1.2
    - New: When more than 50% dynamic brake are used, trainautomatically applies 0.3bar of pneumatic brake. This will help slow heavierconsists.
    - New: Added Thurbo (Switzerland) version. PLEASE READ THE MANUALFOR NEW INFORMATION
    - New: Second cab camera position - slightly further back to seemore instruments
    - New: Sander control. Orange button ("Z" or"S"), left side of cab next to brake.
    - New: Tempomaat / tempomat / cruise control speed readout on rightside LCD display (when cruise control is engaged)
    - Fixed: Removed sander sound from cab - not audible in the realtrain
    - Fixed: Now even if the pneumatic brake is commanded to'release', the dynamic-to-pneumatic blend still works to bring the trainto a complete stop
    - Fixed: Removed some redundant controls from the engineblueprint
    - Fixed: Removed wheelchair access door button from doors where itwas incorrectly placed.
    - Fixed: Cab door indicators do not have audible 'beeps' orbells in the Stadler GTW - they are now removed but the lights remain
    - Fixed: Handbrake now works ("/"), on all wagons
    - Fixed: Missing texture error for some cabs
    - Fixed: Made pneumatic brake 20% more powerful
    - Fixed: Spelling mistake "Twent" -> "Twente"on Vechtdallijn version.
    - Fixed: Rear destination boards sometimes did not work



    GTW-D RELEASE NOTESv1.2
    - New: When more than 50% dynamic brake are used, train
    automatically applies 0.3bar of pneumatic brake. This will help slow heavier
    consists.
    - New: Second cab camera position - slightly further back to see
    more instruments
    - New: Sander control. Orange button ("Z" or
    "S"), left side of cab next to brake.
    - New: Tempomaat / tempomat / cruise control speed readout on right
    side LCD display (when cruise control is engaged)
    - Fixed: Removed sander sound from cab - not audible in the real
    train
    - Fixed: Bad geometry in the left side door opening of the Capital
    Metro version.
    - Fixed: Now even if the pneumatic brake is commanded to
    'release', the dynamic-to-pneumatic blend still works to bring the train
    to a complete stop
    - Fixed: Removed some redundant controls from the engine
    blueprint
    - Fixed: Removed wheelchair access door button from doors where it
    was incorrectly placed.
    - Fixed: Cab door indicators do not have audible 'beeps' or
    bells in the Stadler GTW - they are now removed but the lights remain
    - Fixed: Handbrake now works ("/"), on all wagons
    - Fixed: ATB-NG doesn't repeat 3-bell "target speed"
    sound if brakes are re-applied whilst slowing down
    - Fixed: Missing texture error for some cabs
    - Fixed: Made pneumatic brake 20% more powerful
    - Fixed: Dodeman vigilance system now works in Arriva Achterhoek
    version
    - Fixed: Rear destination boards sometimes did not work

  • mit neuer Version für die Schweiz und das ganz kostenlos, da ist ChrisTrains schon vorbildlich, steckt ja, wie man hier verfolgen konnte einige Arbeit drin. Vielleicht gibts da bald auch Szenarien dazu, die ZZA der SBB 1 sind ja wohl mit dabei, wie ich gesehen habe.

    PC-Daten und ein TS Einstellungen siehe Profil