PC VR - UEVR and TSW4

  • Hi and Happy New Year!


    I was quite excited to see TSW 4 in the list of "fully working" games in the new UE VR injector compatibility list (https://uevr.io/ released yesterday).

    Unfortunately I'm not having much luck for now . Has anyone tried it successfully already? We could share results and tuning here.

    In Open XR mode it won't even start injecting.

    In OpenVR mode, it starts, but remains stuck on the scenario menu with garbage in the background.


  • The person who tested this, made also a video of the test. you can find the link in the spreadsheet as well.



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  • Ist das geil. Endlich TSW in VR.


    Thank you for sharing.


    Läuft bei mir soweit super. Rift S + RTX 3070.


    Mein englisch ist nicht ganz so super. kann man den VR controller auch benutzen?

    Habe beim ersten versuch nur mit X-Box controller und tastatur gearbeitet.

  • Hab´s jetzt auch mal probiert. Mit Maus und Tastatur funktioniert es gut, mit VR-Kontrollern bisher bei mir noch nicht. Müsste aber auch gehen. Muss mal noch die ganzen Einstellmöglichkeiten durchprobieren.

    Crrispy You should first load the desired scenario before injecting. For graphical issues play around with the in game settings. Didn´t try it with OpenXR, OpenVR works fine for me. And for the Pimax,I have to start SteamVR in order to get a connection to my headset.

  • Ich habe auch Open VR benutzt. mit XR sofort crash.

    Dazu habe ich aber die Windows Einstellung " Hardwarebeschleunigte GPU Planung " noch auf an. Bei aus hatte ich sehr viele Ruckler.

    Habe mal ne Runde auf HHR gefahren. Performance ging. Habe TSW internen Settings mal noch runtergeschraubt.

    Was die einzelnen Einstellungen in der VR Software machen da muss man sich auch mal durchforsten.

    Falls jemand noch ein paar FPS rausholt wäre ich dankbar. :)

  • I'm using a Quest 3, with relatively default settings, OpenXR and Virtual Desktop with codec AV-1 @ 100Mbs. OpenXR rendering set to 1.1 in uevr. Works really well, for some reason yesterday's uevr update gave me a +50% increase in fps, it's now running between 65 and 75 fps in most scenes, which is nice. GPU is a RTX 4070Ti.

    I also tried with Open VR, but performance was far below OpenXR.

  • Ich habe mich nun auch an der APP versucht und tadaaa, es läuft :)

    Die Steuerung mit den Quest 2 Controllern ist etwas gewöhnungsbedürftig, aber machbar.

    Nur wie ich PZB und SIFA über die Controller anspreche habe ich noch nicht raus.

    Also derzeit reines Strecke abfahren ohne Zugsicherung,.....aber das kommt noch.

  • Hab´s jetzt auch mal probiert. Mit Maus und Tastatur funktioniert es gut, mit VR-Kontrollern bisher bei mir noch nicht. Müsste aber auch gehen. Muss mal noch die ganzen Einstellmöglichkeiten durchprobieren.

    Crrispy You should first load the desired scenario before injecting. For graphical issues play around with the in game settings. Didn´t try it with OpenXR, OpenVR works fine for me. And for the Pimax,I have to start SteamVR in order to get a connection to my headset.

    I inject on the main menu, I once tried once in the scenario and it failed to give a good result. All of this might change with daily builds though.