[ChrisTrains] Flirt 3 - Work in Progress


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  • Sinngemäße Übersetzung:

    @ChrisTrains schrieb:


    ,,Jemand muss das für mich übersetzen :)


    Türen: Es gibt ein Grund, warum ich auf manuelle Türen in meinen Zügen verzichte. Das Spiel möchte die Türen kontrollieren und es wird sehr problematisch, wenn ich das Scripting übernehme. Zum Beispiel kann ich diese Animationen einsetzen, wenn ich sie für nötig empfinde, nicht wenn das Spiel sie möchte. Dies läuft gut, wenn man den Zug fährt - das heißt, dass ich eine Dummy-Steuerung in das Kabinen-Skript schreiben könnte, dass würde euch die Möglichkeit geben, selber zu entscheiden, wann die Türen geschlossen werden. ABER wenn man diese Züge als KI nutzt, dann sieht man Züge, die die Bahnhöfe mit offenen Türen verlassen. Oder man hört den Klang der Türen beim Öffnungsvorgang, aber die Animation werden die Türen geschlossen halten.


    Seit längerem existiert ein Fehler im Train Simulator. Man kann nicht wirklich die Türen öffnen, indem man nur die "DoorsOpenCloseLeft" und "DoorsOpenCloseRight" kontrolliert. Dieser Prozess sollte funktionieren, aber, dass tut er nicht. Also kann ich einen Knopf in der Kabine mit diesen Funktionen, aber es passiert nichts. Am besten funktioniert die "T"-Verknüpfung, dann entscheidet das Spiel welche Türen geöffnen werden.


    Ich habe versucht, dieses Problem vor 2 Jahren zu lösen."

  • The question is why other developers get these system working. For example vR : There you could control the doors by yourself and when AI drives, the doors work normal.


    But i understand your opinion and i think there are more important things then door controls ...

    I know others have solved the problem but I just got so frustrated trying to find an elegant solution that I gave up :)

  • I know though only to 0.00001% in the field, but it would not be a possibility to omit the animation for the door opening via Key T and to make an animation for the respective lever / switch in the cab?
    With the switch of the switch for the doors in the cab and is meant to animate the. For the door



    This translation is made with Google Translator.

    Gott erschuf die Zeit, von Eile hat er nichts gesagt...

  • I know though only to 0.00001% in the field, but it would not be a possibility to omit the animation for the door opening via Key T and to make an animation for the respective lever / switch in the cab?
    With the switch of the switch for the doors in the cab and is meant to animate the. For the door



    This translation is made with Google Translator.

    I can do this, but then the AI doors don't open ... :)
    I've been around this loop every time I make a new train and every time I get to the same conclusion : I probably CAN do it but I don't have a simple solution. And I hate complex solutions :)

  • But you can made two versions of a train (It means not a special trains). One: the doors open with key T for AI Trains.
    two: with the "new" door system.


    Is these an Idea hihi ^^



    But the Flirt 3 can have the key T.

    Gott erschuf die Zeit, von Eile hat er nichts gesagt...

  • Das wäre natürlich machbar, aber ein meiner Einschätzung nach nicht gerade geringer Mehraufwand ;)
    I'm happy without the manual doors, it would be a nice gimmick but it's not necessary at all. The most important things for me are working safety systems (although I don't use them very often because I like to see my train from the outside without getting an emergency break ;) ) and good physics.

    Bahnbilder von mir gibts auf flickr
    Gerne stelle ich meine Person als Betatester jeglicher Art zur Verfügung ;)

    Einmal editiert, zuletzt von curt2244 ()

  • Out of interest I've spoken to Maik at VRR about how they did their manual doors. As it happens, they only 50% solved the problem, and only for a train made of an engine pulling separate coaches. They never solved the problem for an EMU / DMU because there are too many complications. Even their 50% solution only loads passengers for 35 seconds. After that, the doors may "look" open but the game thinks they're closed so no more passengers get on or off.
    So - yeah - no manual doors :)

  • On vacation for a week. Here's the Flirt 3 Suwex 'A' unit to keep you entertained. The cab still needs to be changed for the outside view.


    Op vakantie voor een week. Hier het Flirt 3 Suwex 'A' wagon. Het cabine moet nog steeds veranderd worden voor het buitenkant.

    https://www.facebook.com/chris…notif_id=1470434138490832

  • Mein Konto sitzt jetzt schon in der ecke und weint leise :D

    Don't believe what your eyes are telling you, all they show is limitation, look with your understanding.

    Wer für Meinungsfreiheit ist, muss auch andere Meinungen aushalten.