Thanks @ChrisTrains that you explained it for us. Now I understand why you won't make this door system.
[ChrisTrains] Flirt 3 - Work in Progress
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- erhältlich
- Andi112
- Geschlossen
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The question is why other developers get these system working. For example vR : There you could control the doors by yourself and when AI drives, the doors work normal.
But i understand your opinion and i think there are more important things then door controls ...
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Zitat von ChrisTains
Someone will have to translate this for me
Doors : there's a reason I don't do manual doors on my trains. The game REALLY wants to control the doors and it gets very upset if I take over with scripting. For example, I can make my animations play only when I want them to, not when the game wants them to. This works well if you're driving the train - it means I can script a dummy control in the cab that would allow you to decide for yourself when to close the doors. BUT if the AI is driving, then you will see trains leaving the stations with their doors open. Or you'll hear the sound of the doors opening but the animation will keep the doors closed.
There's also a very long existing bug in the game where you can't actually open the doors by making just the "DoorsOpenCloseLeft" and "DoorsOpenCloseRight" controls. These SHOULD work but they don't. So I can put a button in the cab and connect it to those controls, but they do nothing. The only control that does work is the "T" shortcut then the game decides which doors it needs to open.
I gave up trying to solve this problem 2 years ago.
Sinngemäße Übersetzung:
@ChrisTrains schrieb:,,Jemand muss das für mich übersetzen
Türen: Es gibt ein Grund, warum ich auf manuelle Türen in meinen Zügen verzichte. Das Spiel möchte die Türen kontrollieren und es wird sehr problematisch, wenn ich das Scripting übernehme. Zum Beispiel kann ich diese Animationen einsetzen, wenn ich sie für nötig empfinde, nicht wenn das Spiel sie möchte. Dies läuft gut, wenn man den Zug fährt - das heißt, dass ich eine Dummy-Steuerung in das Kabinen-Skript schreiben könnte, dass würde euch die Möglichkeit geben, selber zu entscheiden, wann die Türen geschlossen werden. ABER wenn man diese Züge als KI nutzt, dann sieht man Züge, die die Bahnhöfe mit offenen Türen verlassen. Oder man hört den Klang der Türen beim Öffnungsvorgang, aber die Animation werden die Türen geschlossen halten.
Seit längerem existiert ein Fehler im Train Simulator. Man kann nicht wirklich die Türen öffnen, indem man nur die "DoorsOpenCloseLeft" und "DoorsOpenCloseRight" kontrolliert. Dieser Prozess sollte funktionieren, aber, dass tut er nicht. Also kann ich einen Knopf in der Kabine mit diesen Funktionen, aber es passiert nichts. Am besten funktioniert die "T"-Verknüpfung, dann entscheidet das Spiel welche Türen geöffnen werden.
Ich habe versucht, dieses Problem vor 2 Jahren zu lösen."
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The question is why other developers get these system working. For example vR : There you could control the doors by yourself and when AI drives, the doors work normal.
But i understand your opinion and i think there are more important things then door controls ...
I know others have solved the problem but I just got so frustrated trying to find an elegant solution that I gave up
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I know though only to 0.00001% in the field, but it would not be a possibility to omit the animation for the door opening via Key T and to make an animation for the respective lever / switch in the cab?
With the switch of the switch for the doors in the cab and is meant to animate the. For the doorThis translation is made with Google Translator.
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@FrekoLP200, calm down and accept, that Chris won't add the manual doors.
@FrekoLP200, akzeptier doch einfach, dass Chris die manuellen Türen nicht hinzufügt.
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@FrekoLP200, dann ist ja alles gut.
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Ich bind der Meinung, dass das Chris besstes Projekt sein wird. Ich meine, so hammer wie Chris den Flirt 3 nachgebaut hat .
Ich freue mich riesig auf den Release.
Bis dannMWABXK
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Ich freue mich auch schon auf release, und auff den Moment wo er in meinem Repaint auf meiner Strecke als RE fahren kann.
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I know though only to 0.00001% in the field, but it would not be a possibility to omit the animation for the door opening via Key T and to make an animation for the respective lever / switch in the cab?
With the switch of the switch for the doors in the cab and is meant to animate the. For the doorThis translation is made with Google Translator.
I can do this, but then the AI doors don't open ...
I've been around this loop every time I make a new train and every time I get to the same conclusion : I probably CAN do it but I don't have a simple solution. And I hate complex solutions -
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But you can made two versions of a train (It means not a special trains). One: the doors open with key T for AI Trains.
two: with the "new" door system.Is these an Idea hihi
But the Flirt 3 can have the key T.
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@FrekoLP200 ist jetzt mal gut?
Freunde dich doch einfach damit an, die Türen nicht selberöffnenEdit: ich meine natürlich schließen zu können ...Die Welt geht davon nicht unter.
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Das wäre natürlich machbar, aber ein meiner Einschätzung nach nicht gerade geringer Mehraufwand
I'm happy without the manual doors, it would be a nice gimmick but it's not necessary at all. The most important things for me are working safety systems (although I don't use them very often because I like to see my train from the outside without getting an emergency break ) and good physics. -
Out of interest I've spoken to Maik at VRR about how they did their manual doors. As it happens, they only 50% solved the problem, and only for a train made of an engine pulling separate coaches. They never solved the problem for an EMU / DMU because there are too many complications. Even their 50% solution only loads passengers for 35 seconds. After that, the doors may "look" open but the game thinks they're closed so no more passengers get on or off.
So - yeah - no manual doors -
On vacation for a week. Here's the Flirt 3 Suwex 'A' unit to keep you entertained. The cab still needs to be changed for the outside view.
Op vakantie voor een week. Hier het Flirt 3 Suwex 'A' wagon. Het cabine moet nog steeds veranderd worden voor het buitenkant.
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Hui, sogar schon mit passender ZZA.
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Mein Konto sitzt jetzt schon in der ecke und weint leise
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Ja, meines wimmert auch schon vor sich hin...ChrisTrains Flirt3, vR BR151, vR BR101 IC EL, und Berlin-Leipzig...Das wird nicht billig
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Der Flirt ist jetzt laut Chris übrigens bei 70%.
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