[DTG] EWS Class 92 Loco Add-On


Abonniere unseren Kanal auf WhatsApp (klicke hier zum abonnieren).
  • Ab sofort gibt es im Steam Shop das EWS Class 92 Loco Add-On zum Preis von 13,99 Euro.


    Inhalt:

    "Jedes Ding hat drei Seiten, eine positive, eine negative und eine komische." Karl Valentin


    Grüsse, der IIThanatosII

  • DGT hat dazu folgendes bei der Steamcommunity veröffentlicht:


    The dual voltage Class 92 electric locomotive is now available for Train
    Simulator in the privatised livery of English, Welsh & Scottish
    Railway (EWS) livery.


    The Class was built by a consortium of Brush Traction and ABB
    Traction between 1993 and 1996 with the intention of running services
    through the Channel Tunnel between Britain and France. All locomotives
    were fitted with dual voltage operation to allow operation on either
    third rail 750v DC or overhead 25kV AC power, with most electrical
    systems duplicated to reduce the possibility of locomotive failure in
    the Channel Tunnel.


    In total, 46 locomotives were built in the Class and shared a body
    shell with the Class 60, albeit with a modified front end. The
    locomotive was fitted with both rheostatic and regenerative braking, in
    addition to standard Westinghouse air brake equipment, and an electrical
    train bus was fitted to enable two locomotives to work in multiple
    formation, either double-heading or in push-pull formation with a
    Driving Van Trailer (DVT).


    Post privatisation, the fleet was split between EWS, European
    Passenger Services, Eurostar (UK) and SNCF; the six locomotives retained
    by Eurostar were initially earmarked to head sleeper services through
    the Channel Tunnel, but this project was quickly abandoned.


    The BR Class 92 for Train Simulator is available in former BR
    Railfreight grey livery with EWS overlay stickers to replicate the
    locomotive as it looked under EWS ownership. The locomotive features
    functioning dual voltage operation, vacuum circuit breaker to isolate
    power supply, PBL brake, variable wiper speed, pantograph up/down
    control, power mode selector and AWS. Also included are loaded and
    unloaded Megafret container wagons.


    The locomotive is also Quick Drive compatible, giving you the
    freedom to drive the EWS Class 92 on any Quick Drive enabled route for
    Train Simulator, such as those available through Steam. Also included
    are scenarios specifically for the West Coast Main Line North route
    (available separately and required to play these scenarios).
    ---------
    Quelle: http://steamcommunity.com/game…etail/1316480461637360693

  • Habe mir sie heute gleich geholt.
    Mein Fazit Lok- und Wagenmodell ok. Die Fahreigenschaften sind auch ok. Bremssteuerung (indirekte wie direkte Bremse) erfolgt wie bei den meisten britischen Loks zeitgesteuert. Wurde in meinen Augen korrekt umgesetzt.
    Nett ist auch die Systemumschaltung. Es kann neben dem britischem AC und DC ebenfalls auf das französischen AC umgeschalten werden. Die Geschwindigkeit am Tacho wird dann in km/h angegeben. Der Hauptschalter kann leicht übersehen werden, also nicht wundern wenn die Lok nicht losfährt.


    Größtes Manko ist wiedereinmal der Sound. Die Containerwagen geben kaum bis nichts von sich und die Lok selber klingt nicht wirklich nach einer Modernen E-Lok. Ich habe mir den Sound auf verschiedenen Youtube-Videos angehört und bin der Meinung, dass die reale anders klingt. Ich lasse mich aber gerne eines besseren belehren. Ich hoffe dass AP wiedermal ein vernünftiges Soundpack dazu nachliefert.


    mfg

  • Wo bitte kann ich eigentlich mit dern anderen Stromsorte fahren?


    Die Frage ist dann auch, wovor man diese Lok eigentlich spannen soll, wenn es die tollen Class 86/87 mit den AP Soundpacks gibt ( und deren Stufenschaltung mir persönlich mehr Spass macht als der Autopilot hier). Nur eine Livery - mager. Gerade in den Youtube Videos sieht man öfter die DB Schenker Variante, da kann man nur auf Reskins hoffen und warten. Sound ist :| nicht Fisch, nicht Fleisch und auch nicht ganz eine Class 92 (das hohe Pfeifen ist mir zu leise im Vergleich zu den Videos). Modell (frisch gewaschen und lackiert) ist natürlich top, das kann DTG ja auch.


    Fazit: Ein echter Kandidat für ein Sale, ansonsten Preis/Leistung nicht ausgewogen.


    P.S. Die armen Komponisten hätten sich einen schöneren Zeichensatz oder vielleicht sogar ein Taferl mit Rahmen für die Beschriftung verdient. Dafür kann DTG aber nichts. Die drei blinden Klofenster sind auch irgendwie seltsam aber entsprechen der Realität.

  • @ Bluey, they are not toilet windows, they are the original Euro-tunnel symbols. There is an angry post on UKTS from a real life instructor on these locos, he gave advice to DGT and had been offered to beta test the loco, but it was released without this happening. He says that operationally there are major errors in the loco, and of course the sounds are terrible.

    Holzroller in the land of Haggis and Whisky


  • Yes, now thtat you point it out, it does look like a tunnel cross section. But three of them, getting smaller and smaller? One for the railroad, one for cars and one for pedestrians? (Ok, I know there is only a railroad tunnel - in fact two of them, same size, and a service tunnel - so, not the most felicitous company logo if you ask me).


    In defense of DTG, I didn't notice any operational errors while driving the loco: you apply power and it moves forward, you break and it stops, and isn't that what DTG'S locos are all about? ;)

  • At the time the logo was often referred to as the Chunnel Polo Mints, not sure if you have these sweets in Germany. Yes if you want it simple then DTG loks are ideal, if somewhat boring. But still disappointing when they had professional advice.

    Holzroller in the land of Haggis and Whisky


  • Just for completion, here is the post holzroller is refering to: http://forums.uktrainsim.com/v…ic.php?p=1694598#p1694598
    The first one sounds a bit different than holzroller's abstract, but a few posts further down you'll get the complete image.


    Zur Komplettierung, hier sind die Posts auf die holzroller sich bezieht: http://forums.uktrainsim.com/v…ic.php?p=1694598#p1694598
    Der erste klingt noch etwas anders als hier beschrieben, aber zusammen mit dem zweiten ein Stück tiefer stimmts wieder.


    Zum Glück interessiert mich die Lok mindestens so lange kein bisschen, wie es nicht auch den Eurotunnel als Strecke gibt ;) Aber das DTG keine besonders realistischen Loks baut, sondern eben großteils doch nur "Spielzeug" ist nun auch nicht wirklich was neues.