Beiträge von SouthWestTrain

    Ihr habt recht :)
    Jetzt geht es erstmal an den Bau der Strecke
    mfg


    P.S. Zum testen nutze ich eigentlich immer die Br 249 mit PZB , weil die flink ist, und ich so die PZB testen kann

    Mich würde interessieren was diese BR 249 ist. Ich selbst kenne den Fuhrpark der DB auswendig (hust) und mir ist diese Baureihe nicht bekannt. Solltest du auch an einer neuen Baureihe arbeiten so poste doch direkt ein paar Bilder. Achja noch eine Information zu diesem Beitrag: :Ironie:

    Tag Zusammen,


    Ich bin gerade beim "stöbern" von YouTube Videos auf eine wie ich finde sehr schöne HighSpeed Strecke aus China/Japan gestoßen. Es handelt sich hierbei um die "Chengdu to Suining Highspeed Route" von Simtech Vision. Hier mal einige Informationen der Hersteller:


    Chengdu to Suining Highspeed route for Train Simulator is a passenger dedicated line in southwest China. It is based on real route but with some enhancements. Starting from Chengdu, capital city of Sichuan Province, the line passes ShibanTan, Huaikou , Longsheng ,Jijin, Zitong, Cangshan, Daying and ends in Suining, part of Chengdu - Chongqing highspeed line.



    The 146km route was built using Chinese highspeed railway standards. Trains on the route are capable of running at 350km/h. The fastest train takes only 33 minutes to finish the journey. Equipped with CTCS3 (China Train Control System) signaling system, both 350km/h and 250km/h trains can run on this route.


    While flying on the ground, you can also enjoy the beautiful scenery of Sichuan Basin Area.


    Route Specifications:

    • Route class: China Railway class I
    • Route length: 146km mainline and 6km branch line
    • Mainline tracks: 2
    • Speed limit: 300-350km/h for 350km/h train;250km/h for 250km/h train.
    • Parallel distance: 5m
    • Minimum curve radius: 5000m
    • Maximum gradient: 2%
    • Train type: Electrical, CRH (China railway highspeed) EMU
    • Bridges and tunnels length: >60% of total length of the line.
    • Platform length: 450m (16 car consist)

    Route Features:

    • Currently fastest route for Train Simulator
    • Built using Chinese highspeed rail standards
    • Includes more than 150 Chinese-featured objects for the route
    • CTCT3 signaling system for both 250km/h and 350km/h trains
    • Beautiful detailed scenery in Sichuan Basin area
    • Standard, Quick Drive and Freeroam Scenarios included
    • CRH1A EMU included

    Assets required

    • European Loco & Asset Pack ( Kuju/Railsimulator)
    • US Loco & Asset Pack (Kuju/RailsimulatorUS)

    If you updated from Railworks or Train Simulator 2012, you already have these assets



    Zu haben gibt es die Strecke für $39.99 hier: Klick mich!
    Und hier gibt es noch ein Video der Strecke Watch me!


    Mit
    Freundlichen Grüßen,
    Florian.