Beiträge von SAD

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    Who ist das INRI platte? ;)
    Sehr shön ICE! Diese Woche haben Sie Ihre religiöse Pflicht erfüllt! Amen ;)

    Zitat von "schotterman"


    Es ist schon unglaublich, was SAD da so werkelt und baut. :D
    Das muß echt ne Superstrecke werden, wie lezlez schon richtig sagt. ;D


    Grüße
    schotterman


    Ich habe am you tube ihre beitrage gesehen von Bahnhof München. Sehr schön, und ich glaube das viele objecten meiner strecke ein beitrage fur ihre strecke konten sein.
    Danke für unterstützen meiner projecte!


    SAD

    Danke all für die :o ;D ;)


    Had some days off, so here's the result.
    -I have made a lot of new foliage and procedural flora for gardening and trackside.
    -I also added several new gantries and catenary lines.
    -A new version of my local tracks with own junction (hand lever and automatic animated)


    This will al be in my route, hoping to present it around coming RS2..(hope it works then..)


    Good week, SAD :wink:

























    Picture update... auf wiedersehen! SAD





    Factory at the edge of the city

    City center by night

    local castle

    roses (still need to do something with the textures)

    new lights with 4 arms.





    Ja danke, ja für alle.
    Gleich an die arbeit! SAD

    Weekend update..


    made some more grouped buildings (no pics yet)a appartment complex and a abandoned industrial building.
    I am also working on a clutter pack for my route now most of the buildings in my city are finished now.
    Keep up the work guys!


    SAD







    Zitat von "Whistler"

    Es erscheint absolut nichts, was mich interessiert - sowohl, was Freeware als auch Payware betrifft. Was gibt es da großes? - Die German Railroad AddOns, die mir zumindest ein paar neue deutsche Loks und Waggons bescheren. Und Strecken? - Hagen-Siegen und jetzt gerade noch die Geislinger Steige. Das wars.



    sorry..in englisch


    Thanks a lot, such optimistic sounds! Let's give a new view.
    RS is my first sim game, so i did not see any of MTST 1, only screenshots..and they are horrible. Of course..Windows XP is better, and therefore Windows 95 and 3.11. New things aren't easy.
    Oké RS did have some problems, they released the game to early because MTST2 was coming... I think they are on the right way now.
    I started making objects for my first route in june..making routes isn't that easy! And if no one is enthousiastic and willing to pay some for all those hard work..why should developers make anything!? Aware..we are a small community with a specail and a rare hobby, so no..support and products are limited, but there's no game where anybody with some computer skills can make such beautifull things!
    So, try to stay possitive and work with the game like ice, me and others. Empty your memory of nostalgic feelings about Trainz and MTST.


    back to work...greetz SAD

    Zitat von "shortbart"


    Great Work! Seems to be new Models on the road? Perfect :)


    Ja, I made 2 new cars, a new van, 4 trucks and a bus. Then I made some new traffic manager bleuprints, and added also the kuju models to it. I also made new roads with traffic and trafficjam! It will al be in the route.


    ;)SAD

    Danke, ich gehe gleich an die arbeit! ;) SAD




    Last object will be avaible for download this weekend. :P


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    Also a route impression:

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    Zitat von "newS"

    Also, bei SAD kannst Du davon ausgehen, dass er sie selbst gemacht hat - SAD macht eigendlich alles selbst ;)


    ::) Danke! Ja ich woll eigendlich alles selbst machen. Ein neue strecke muss wirklich neu sein. Die oberleitungsmasten sind aus ein neuses set von 1 bis 10 gleisen. Dieser woche soll ich auch ein upload machen als dank fur irhe :o ;D ;) ???


    Ich bin jetz für 30 % fertig... ;(
    SAD

    Zitat von "nirwana"


    Hmmm 3D max texture baking might be of interest shortly since i am considering buying the software as soon as my wallet permits it.


    Ure talking about an extra lighter greyscale texture in 3dc to emulate the RGB Lightmap created in 3d max. Which slot of the material palette do u use, secondary texture or speculare map slot or do u add it outside 3dc with ToAce like adding specular gloss with TrainSpecEnvMask.fx and TrainBumpSpecEnvMask.fx shaders (which is no more necessairy with the latest version of 3dc)?


    Tschuldigung, daß ich die Frage in Englisch gestellt habe, auf Deutsch könnte sie für Leute mit anderer Muttersprache unverständlich sein.


    You can use the secondary slot. For that slot I used a greyscale resized version of the texture. 3DC will add the same mapping, and RS will render it like a secondary prerendered texture. The standard diff non-fx shader doesn't give a lot change at night. Those buildings looked like if spotlights where pointed at the building...

    Ein friedhof, auch wie ICE mache ich die objecte mit der trainlightmapwithdiffuse.fx shader.
    Ich habe auch 3DC gebraucht fur objecte, aber 3DC kann nicht mit ein 2nd channel arbeiten.


    am englisch,


    3DC can't work with the trainlightmapwithdiffuse.fx shader. But you can put this schader in the rail sim slot when texturing the object. But now you have to choose a second texture. For this texture I made a copy of the original texture and transformed it into a grey texture with more brightness. This texture will create then diffuse on the object, so it looks better in the dark or bad weather. But a real seperate shadowmap is only possible in MAX. It takes more time to learn in the early stage, but gives more fun,quality and speed in the future.


    I use MAX for:
    -buildings
    -facing foliage and trees. (facing shader does not work in Canvas)
    -objects with own shadowobject.


    I use Canvas for:
    -lofts(no second texture needed)
    -tracks (very easy to make extrusions.
    -animated objects


    Does anyone need a tutorial for shadowbaking in MAX. I can made one, if ICE or somebody else is willing to translate it into German.