Englisch (aus der Videobeschreibung rauskopiert) von @gissolutions4604:
In this tutorial, I'll demonstrate how to take a Google Map image to create a 3D model in Blender. There are several caveats here, including using specific versions of RenderDoc, MapsModelsImporter and Blender.
Versions I'm using: RenderDoc - v1.16
MapsModelsImport - v0.4.0
Blender - v2.93.6
Sources: RenderDoc.org - https://renderdoc.org/builds
Github site for MapsModelsImport - https://github.com/eliemichel/MapsMod...
Blender - https://download.blender.org/release/...
Code to add to "Target" in your Google Chrome shortcut: C:\Windows\System32\cmd.exe /c "SET RENDERDOC_HOOK_EGL=0 && START "" ^"C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe^" --disable-gpu-sandbox --gpu-startup-dialog"
Key takeaways: 1. use these specific software versions
2. use Google Chrome
3. close out of all occurrences of Google Chrome when performing this task
4. be sure to include the correct path to your specific location of Google Chrome.
Anmerkungen:
Ich verwende:
Blender - v3.2.2
MapsModelimport - v0.5.0
RenderDoc - v1.19
Briage - v3.1.412
Wichtig:
1. Der Import von Google-Maps ist verkleinert, ihr müsst also noch um den Faktor 200 skarlieren, um auf die gewünschte größe zu kommen.
2. In Railworks ist die Welt desto stärker verzerrt je weiter ihr euch von dem Startpunkt der Strecke entfernt, ihr müsst also auch dementsprechend den Import gegebenenfalls anpassen.
Große Danke an @gissolutions4604!