[RWA] Nordbahn

• 3D-Bäume links und rechts der Gleise würden der Strecke schon noch gut tun.

Da gebe ich Dir Recht. Bissl mehr 3D Vegetation in Gleisnähe, hätten der Strecke auch ganz gut gestanden. Vorallem, da man die RLB/vR Veggie schon eingekauft hat, welche auch die Pseudo 3D Veggie enthält, womit man auch sehr gut und vorallem Performancefreundlich arbeiten kann.

CPU: Intel Core i7 10700K 8x3.80Ghz, Ram 32GB, GPU: EVGA RTX 2080Ti, Win10 64bit Pro, 4x500GB SSD Samsung Evo

• Sorry for the random comment in English but I'd rather not use google translate for this...

I am loving Nordbahn and this is the first route I can actually enjoy playing with Quick Drive mode. I normally just do my own scenarios or download nice scenarios from the community, but this route provides a very interesting AI traffic on Quick Drive. The AI traffic is rather realistic when I compare to the real world traffic.

The route is very well detailed. Sure it does have 2D vegetation near the tracks but it is a good compromise with the performance of the route. If you had the route full of 3D vegetation, you'll be complaining how badly it can affect FPS. Personally I would say the 2D vegetation used on Nordbahn is used correctly. There's also some 3D vegetation mixed in as well.

I look forward for Phase 3 because I am mostly interested to drive between Břeclav and Wien Hbf with the railjet, RegioJet and other trains that don't really stop anywhere in between. In the meantime I can enjoy the local services such as S-Bahn and REX trains and freight trains too.

• matthias.gose
    Hallo, Frage zum mitgelieferten Rollmaterial:
    sind die mitgelieferten Wagen auch schon in einem Starterpaket oder Weihnachtsspezial oder Fahrzeuge-Pack enthalten,

sodass man sich das Zeug nicht nochmals kaufen muss? Lt Dateinamen bin ich nicht fündig geworden, ob ich so manche Addons

vielleicht schon besitze. Auf der Produktseite finde ich hierzu keine aussagekräftige Info. Danke für einen kleinen Hinweis dazu.

• Changelog zum Update:

Für den RWA Cityjet sollten jetzt auch für alle S-Bahnen, R- und REX-Züge, die den Abschnitt Floridsdorf-Gänserndorf-Bernhardsthal (/Breclav/Marchegg) nutzen, Dateien für die Ansagen vorhanden sein. Download über die FISDB oder über die Aktualisieren-Funktion im FIS-Editor.

• Kim_olesen1 I've installed the route like you can get it from 3DZug and didn't see any problems.

Try to delete the folder "RWAustria_3" in "Railworks/Assets" and the route (d5c7f5a1-dfba-4589-95e7-269af0d26b97) in "Railworks/Content/Routes". Then download it again from 3DZug and reinstall it.

I hope that will fix this problem.:)

• Which RWA Addons do you have? For my Preloads i used the RWA_Railjet, 1216, 4020, 4744, 1144+Doppelstock, 1142, the 3DZug KI Pack, Rsslo 1293 and 4024. If you don't have any of them, then it's clear why hardly anything spawns in the Quickdrives.

• I’d expect there would Be AI traffic with the rollmateriel that comes with the route. Otherwise that would be a first.

I can see the 3dzug stuff that’s been added in the 3dzug folder.

But there should be one locomotive delivered with the route. What folder should that install in? I am actually pretty sure that is what is missing in the installation. Without that locomotive nothing is going to spawn.

Ich bin der Musikant mit Taschenrechner in der Hand.

• In den Szenario-Editor gehen, Die Meldung sagt doch Zug An irgendwelchen Koordinaten entgleist. also dann diesen Zug suchen, der zur Absturzzeit an der Stelle ist.

Viel Geduld, das ist nicht so einfach. Besser schau mal im RWA-Forum evtl gibts ja auch schon die Korrektur, oder melde es dort.

Keine Hilfe und Auskunft per PN, da meist von allgemeinem Interesse. Diese Fragen bitte im Forum stellen.