REAL DRIVES by Kim Olesen

  • A REAL DRIVE is a quick drive with random generated AI trains ahead of the player train so the player train will have to stop at red signals. And so the REAL DRIVES are much more interesting to drive than regular quick drives. And because of the random factor they are never the same.


    A little demonstration video with a REAL DRIVE from Schönefeld to Seddin.


    More info here: https://www.facebook.com/groups/trainsimulatorREALDRIVES/



    Externer Inhalt youtu.be
    Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

    Ich bin der Musikant mit Taschenrechner in der Hand.

  • Basel - Freiburg.

    Externer Inhalt youtu.be
    Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

    Ich bin der Musikant mit Taschenrechner in der Hand.

  • @mirko_o


    I have a lot of real drives in the “almost ready” state.


    Tirol
    Mosel Valley
    Mittelwaldbahn (dtg)
    Seddin Freight route
    Köln - Koblenz
    Hamburg - Hannover
    Basel - Freiburg
    Rhein Main S-bahn
    Konstanz - Villingen


    I think the Mittelwaldbahn will be released tomorrow. If you want i will move Seddin freight up as the next release after that, and then perhaps Freiburg - Basel real drives.

    Ich bin der Musikant mit Taschenrechner in der Hand.

  • REAL DRIVE Konstanz - Villingen


    Externer Inhalt youtu.be
    Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

    Ich bin der Musikant mit Taschenrechner in der Hand.

  • REAL DRIVE Koblenz - Trier
    Here you can see how the “random nuance in 2d vegetation” effect in RWenhancer works. As most of you know the original Mosel Valley route is very much the same green color all the time. Here it is really helped by that RWenhancer effect.


    At Trier hbf (right at the end of the video) i get a zwangsbremsung when passing the schutzsignale. Even when using befehl40. What am i doing wrong at that particular point?

    Externer Inhalt youtu.be
    Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

    Ich bin der Musikant mit Taschenrechner in der Hand.

  • REAL DRIVE Freiburg - Basel. If all goes to plan downloads for this route will be released tomorrow or friday so you can drive them yourself.


    Externer Inhalt youtu.be
    Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

    Ich bin der Musikant mit Taschenrechner in der Hand.

    Einmal editiert, zuletzt von Kim_olesen1 ()

  • At Trier Hbf you have to use “wachsam” by passing the Signal because of the Vr0. You don’t have to press “Befehl”
    The main Signal is on “Kennlicht” that means that the Main Signal is in “stand by” and does not exist for your train, the warning signal keeps existing.


    In fact you get the emergency brake 4 s after passing the signal (that’s the time that you have for pressing Wachsam). That means that you didn’t acknowledge the 1000Hz Magnet. At 2000 Hz Magnet (Hp0) you get immediately the Zwangsbremsung


    Anyway really impressive work! *perfekt*

  • @Minuetto 8
    Thanks *dhoch*
    I was suspecting that i was misunderstanding the protection signal and while i can find lots of good respurces on German signalling on the internet i haven’t yet found one that goes into depth concerning protection signals on platforms.

    Ich bin der Musikant mit Taschenrechner in der Hand.

  • @Minuetto 8 No, the signal, where @Kim_olesen1 got a Zwangsbremsung is a visually a Wiederholer, where you don't have to press anything (as there is no Vorsignaltafel, the "V" + the "V" turned around). The Vorsignal is visible at 1:21:47" and that is the point to press the Wachsamtaste.


    In my opinion this might be an error in the signals by @Schuster: The signal at the platform itself is a DEs_HV_HSPVSH_SB_rd_1T.xml, a main signal combined with a Vorsignal for reduced distance and nothing else special there. I do not know how Kim got a HS with a Kennlicht without placing a Hp0-trigger there.


    Placing triggers in Quickdrives is otherwise impossible. That might explain why the PZB was active there. What remains is how he got the Kennlicht ?


    Kris

  • I’ve been working on Real Drives for the Arlbergbahn during the hollidays. Here is Innsbruck - Landeck


    Externer Inhalt youtu.be
    Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

    Ich bin der Musikant mit Taschenrechner in der Hand.