MAV M62 508 A MÁV M62 sorozat a MÁV? részére szállított legnagyobb darabszámú fovonali Co'Co' tengelyelrendezésu? dízel?-villamos mozdony? sorozata. Beceneve? „Szergej”. Új pályaszáma 628. Az M62-t a Vorosilovgradi Dízelmozdonygyár? (ma: Luhanszki Mozdonygyár) fejlesztette ki a MÁV megrendelésére. Késobb a típust a Szovjetunióban? és néhány más volt szocialista? országban (Mongólia?, Kuba?, Lengyelország?) is üzembe állították.[2]? A sorozatot hazánkba 1965? és 1978? között szállították M62 001 és 270, széles nyomtávú változatban pedig M62 501 és 518 közötti pályaszámokkal. A hetvenes? évek végén 3 db széles nyomtávú mozdonyt átalakítottak normál nyomtávolságúra, így a hagyományos M62 sorozat 001-tol 273-ig terjedt. A normál nyomtávolságú mozdonyokat az egész országban szétosztva megtalálhatjuk, míg a széles nyomtávú mozdonyok a Záhony?–Fényeslitke?–Eperjeske? átrakó körzetben dolgoznak, záhonyi telephellyel. Bár az M62 sorozat alapvetoen tehervonatok? vontatására lett beszerezve, már a kezdeti idoktol használták nehéz személyszállító vonatok? továbbítására. Saját futogenerátor híján a futési szezonban kezdetben kazánkocsival, késobb VFK villamos futokocsival? kiegészítve közlekedtek. Nagy szerephez jutott a sorozat a Balaton? két partjának nyári csúcsforgalmában is, eleinte mind a kanizsai?, mind a tapolcai?, utóbb már csak az északi parti vasútvonalon. A sorozat jelentosebb selejtezése az igények csökkenésével 1991?-ben kezdodött, darabszámuk a selejtezésekkel és külföldi eladásokkal mintegy a negyedére csökkent. Jelenleg 85 darab van állományban. Szolnok?, Szeged?, Záhony?, Ferencváros?, Dombóvár?, Hatvan?, Miskolc?, Szombathely?, Székesfehérvár? és Debrecen? között vannak elosztva. A mozdonyokban kétütemu dízelmotorok? vannak beépítve. *tuftuf* :prost: *lok* ----------------- Redaktionelle Übersetzung mit Google: MAV M62 508 Die Serie MÁV M62 ist eine Serie von dieselelektrischen Lokomotiven der größten Anzahl von Co'Co 'Achsen-orientierten Straßenbahnen, die an die MÁV geliefert werden. Spitzname "Sergei". Neue Titelnummer 628. Die M62 wurde vom Vorosilovgrad Dieselmotor (heute: Luhanszki Lokomotivfabrik) entwickelt, um MÁV zu bestellen. Später wurde das Modell als auch in der Sowjetunion und einige anderenehemaligen sozialistischen Ländern (Mongolei, Kuba, Polen) in Auftrag gegeben. [2] Die Serie nach Ungarn zwischen 1965 und 1978 M62 001 und 270, während der Breitspurversion ausgeliefert wurde M62 zwischen 501 und 518. Ende der siebziger Jahre wurden drei Breitspur-Lokomotiven in normale Spurweiten umgewandelt, so dass die traditionelle M62-Reihe zwischen 001 und 273 lag. Die Standard-Spurlokomotiven im ganzen Land verteilt gefunden werden können, während die Breitspurlokomotiven im Frachtraum arbeiten Záhony -Fényeslitke -Eperjeske, Záhony Seiten. Obwohl die M62-Serie hauptsächlich zum Schleppnetzen von Güterzügen eingesetzt wurde, wurde sie von Anfang an zum Transport von schweren Personenzügen eingesetzt. In Ermangelung eines privaten Heizungsgenerators wurde der Kessel zunächst von einem Kessel und später von einem VFK Elektroboiler angetrieben. Große Rolle in der Serie kam in zwei Ufern des Balaton Sommer Spitzenverkehrs, sowohl am Anfang von Nagykanizsa, sowohl Tapolcai, schließlich nur die Nordküste Bahnlinie. Die Hauptverschrottung der Serie begann 1991 mit einem Nachfragerückgang, wobei einige Schrott- und Auslandsumsätze auf etwa ein Viertel zurückgingen. Derzeit sind 85 Stück auf Lager. Sie sind zwischen Szolnok, Szeged, Ungarn, Záhony, Ferencvaros, Dombóvár, sechzig, Miskolc, Ungarn, Szombathely und Debrecen, Székesfehérvár verteilt. Zweitakt-Dieselmotoren werden in Lokomotiven eingebaut.?